Még a lökhárítón lévő védőcsík is metálbarnán ragyog, szép, de drága a javítása
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Amit a Nissan Tiidáról tudni érdemes, már megírtuk a modell európai bemutatója kapcsán, az újdonságot most az jelenti, hogy a rövid lengyelországi menetpróba után végre egy kicsit jobban sikerült megismerni a Mexikóból érkező családi járgányt. Tesztünk főhőse egy egészen vad aranybarna (a Nissan honlapja szerint bronzmetál) árnyalatban pompázó 1,6 literes szedán Acenta felszereltséggel, ami a középső szintet jelenti, és olyan fontosabb extrák vannak benne, mint első-hátsó függönylégzsák, automata fényszóró és ablaktörlő, kormányról vezérelhető CD-s hifi valamint automata klíma. Mintegy hab a tortán alapon tesztutónk kapott egy stíluscsomagot is, amely 15 colos alufelnikkel és ködlámpákkal toldotta meg az összképet.
Ha gyerek (és/vagy) kutya is van a családban, gyorsabban beszürkülhet a bézs utastér
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
A Tiida külsejéről kár lenne bármit is írni, valakinek kifejezetten tetszik, mások túl egyszerűnek, vagy egyenesen rondának találják. A tesztidőszak mintegy egy hete alatt számtalan véleménnyel találkoztunk, a leglelkesebb társaság azonban kétségtelenül egy nyugdíjas csoport volt: egy benzinkút melletti pihenőnél valósággal körülzsongták az autót. Az aranybarna szín nagy előnye volt, hogy zsúfolt parkolóban hagyva az autót hamar meg lehetett találni, elég volt csak elnézni a metálezüst vastömeg feje fölött és pillanatok alatt kiszűrhetővé vált a metálbarna domborulat. A magas építése miatt a Tiida valóban kiemelkedik az átlagautók közül, de ennek leginkább az utasok látják hasznát, akik fölött valóságos kupolaként feszül a tető. A beltér térérzetét tovább növelte, hogy tesztautónk utasterében a bézs szinte összes árnyalata fellelhető volt, feketék egyedül csak az utólag berakott szőnyegek voltak.
|
Átlagosnak mondható az anyagok minősége, a vajszínű kormány és váltókar fogása azonban kifejezetten kellemetlen volt, nem kellett hozzá kánikula, hogy ráizzadjon az ember keze. A kezelőszervek és kapcsolók a Nissan többi modelljéből ismerős darabként köszönnek vissza, minden japánosan egyszerű, semmi cicoma, felesleges, ne adj isten öncélú díszítőelem. Elöl-hátul pazar, különösen a hátsó utasok terpeszkedhetnek bátran a kissé divatjamúlt kárpittal bevont fotelekben. A csomagtartó mérete ugyancsak családbarátra sikeredett, kereken 500 literrel lehet gazdálkodni, ami a kategóriájában az élvonalba helyezi a Tiidát.
Nehéz kiemelni egy-egy karakteres részletet, konkrétan lehetetlen
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
Tesztautónk 1,6 literes motorja 110 lóerőt produkál, ami bőven elegendő a Tiida és utasainak cipeléséhez. A négyhengeres motor nem várt élénkséggel reagál a gázadásra és kifejezetten élvezetesen adta le a teljesítményét. Az ötfokozatú váltóról nehéz bármit is kiemelni azon túl, hogy kifejezetten hangosan klattyant egy-egy fokozat között. Rövid fokozatkiosztása miatt városban egészen dinamikusan lehet autózni a Tiidaval, autópályán azonban már zavaró a hangosan pörgő motor, nagyon hiányzott egy hatodik sebességfokozat. A fékek ugyancsak túlteljesítették az elvárásokat, precízen adagolható és remek hatásfokkal állítja meg a mindössze 1,2 tonnás kasznit. A futómű példás hidegvérrel veszi fel a harcot Magyarország úthálózatával, érezhetően a komfort szó szerepelt első helyen a mérnökök listáján, de mindezek ellenére nem dülöngél vészesen a karosszéria a tempósabb kanyarokban.
A papírformánál többet nyújt a 110 lóerős 1,6-os, közel 190 km/h a végsebessége
(Még több kép a galériában. Kattintson a képre!)
[ORIGO] SZALON CASCO | |
Műszaki adatok |