Bár tavaly év végén még együttműködésük kiterjesztését fontolgatták, most úgy tűnik elválnak a BMW és a Peugeot útjai. A PSA-val való összefogás előtt a BMW a DaimlerChryslerrel közösen, Brazíliában készített Tritec néven kisebb motorokat kompakt méretű, A- és B-kategóriás modellekhez. A franciákkal való együttműködés gyakorlatilag ezeknek az erőműveknek továbbfejlesztéséről szólt, így elméletileg mindkét fél számára könnyedén finanszírozható volt. A valóságban azonban valószínűleg a franciák számára előnytelen, és túl költséges üzletről volt szó, amelyet Christian Streiff PSA-vezér is megerősített.
Mindenesetre a szövetség a még be nem jelentett felbomlásig különösképp sikeresnek bizonyult. A közösen fejlesztett, 1,4 és 1,6 literes motorok a második generációs Minikben és több kompakt PSA-modellben jelenleg is bizonyítanak. A helyzet a bajoroknak kellemetlen, hiszen mindenképpen szükségük lenne egy partnerre, hogy a jövőben is jó minőségű, ámde olcsó motorokat pakolhassanak a kompakt modellekbe. Könnyen lehet, hogy ez az új szövetséges a jövőben a Mercedes lehetne, ugyanis a stuttgartiak korábban már tettek egy olcsó, alacsony emissziós motorok közös fejlesztéséről szóló ajánlatot a BMW-nek, ám a bajorok eddig nem válaszoltak rá. Jól működő szövetségük felbomlásával azonban sürgőssé válhat ez az üzlet, amely azért is valószínű, mert a hibrid technológia terén már dolgoztak együtt a nagy riválissal. Az mindenesetre érdekes helyzet lenne, hogy a kis Mercedesekben és a BMW-kben ugyanolyan motor lenne.