Még vadabb lett a ST orra
A Ford tovább folytatja formai megújulását, ennek érdekében a már jól bevált modelleket is felfrissítik. A német gyártónál az S-Max, Galaxy és elsősorban a Mondeo jelenti a formai irányvonalat, ezért a Focus ST-t és a kombi változatot is ennek megfelelően átalakították.
Az átformálás egyaránt érínit az ST a három- és négyajtós változatát, és nem csak a külső jegyekről van szó, hanem a belsőt is bizonyos mértékben átdolgozták. Elöl az autó egyértelműen az új Mondeóra hajaz, és a sima Focusoktól megkülönbözteti a sportos hűtőrácsa, az alsó nyilás még markánsabb lett, a 18 colos kerekek viszont alig változtak. A hátsó rész egy diffúzort, valamint újfajta kipufogókat és lámpákat kapott. Belül többek közt egy új, indítógombbal ellátott vezérlőkonzol várja az utasokat. Az autó 2,5 literes turbómotorjához nem nyúltak, így az öthengeres erőforrás továbbra is 225 lóerő leadására képes.
A sportváltozathoz hasonló módon változik a Focus kombi változata is, mely a 2008 tavaszán megjelenő ST-vel ellentétben még idén megérkezik. Ennek a modellnek az eleje is a Mondeót idézi, belül itt is új indítógombbal felszerelt vezérlőkonzol, míg hátulján az átlátszó lámpabúra jelent feltűnő változást. Eltérően a frissített ST-től a kombi új motorokat is kap.
Ezek közül is a legfontosabb egy új 1,6 literes TDCi Econetic, mely 110 lóerős teljesítménye mellett 115 g/km-es emissziós mutatóval rendelkezik és fogyasztása is mindössze 4,3 l/100km. Emellett érkezik az 1,6-os Flexifuel motorral ellátott E85 bioetanollal is működőképes változat. Továbbá kellemes újítás, hogy ezentúl a benzines és a dízeles kiadás is kérhető hatfokozatú duplakuplungos váltóval.