A hobbiterepjárók általában nem tökéletes biztonságukról híresek, bár a VW Tiguannak és a Land Rover Freelandernek sikerült már az ötcsillagos töréstesztet elérnie. Az X-Trail teljesítménye is igen jónak mondható. Oldalütközésnél és gyermekvédelem terén a kocsi maximális pontszámot ért el, ami mindenképpen kiemelkedő teljesítmény. Frontális ütközésnél azonban gyengébben teljesített az autó. Egyrészt a vezető nyakának védelmét minősítették gyengének, mivel az becsapódáskor túl erősen vágódott hátra. Emellett a nem megfelelően törő műszerfal komoly lábsérüléseket okozhat a vezetőnek, főleg a térd és a combcsont forognak veszélyben.
Gyalogosvédelem terén a típus közepesnek mondható két csillagot ért el, mivel a túl kemény motorháztetőn sérültek a próbababák láb- és fejrészei, bár a lökhárító elég puha volt. Négy csillagjával az X-Trail ugyanolyan eredménnyel zárta a törésteszteket, mint például a Honda CR-V, a Toyota RAV-4, a Suzuki Grand Vitara vagy Mitsubishi Outlander, tehát sok szégyenkeznivalója nincsen.