Az olasz cég sajtóközleménye az igen ütős "Ugrásra készen az Iveco Párduca" címmel indítja a modell bemutatóját, amely egyben képet is ad az autó karakteréről. Az olasz hadsereg által "Lince", az angol által pedig "Panther" névre keresztelt taktikai jármű valamennyi részletét a bolzanói Iveco Defense Vehicles tervezi és gyártja.
Az "olasz Hummerként" is emlegetett LMV-t egy 190 lóerős, közös nyomócsöves dízelmotor hajtja, amely hidrodinamikus nyomatékváltóval ellátott hatfokozatú automata sebességváltóval van felszerelve. A katonai járgány moduláris rendszerben készül annak függvényében, hogy milyen hadszíntérre vagy milyen előzetesen észlelt hadműveleti veszélyre kell számítaniuk a katonáknak, így az LMV felszerelhető aknagránát elleni védőpajzzsal, valamint olyan alvázvédelemmel is, mely a telepített aknákkal szemben nyújt biztonságot
Az olasz fegyveres erőkön és a polgári védelem alakulatain kívül az Iveco számos LMV-t szállított Nagy-Britannia, Belgium és Horvátország fegyveres erőinek is, de a cseh és a norvég hadsereg is rendelt már az olasz katonai terepjárókból.