Bár sokan megkérdőjelezik, hogy mennyi értelme van egy 500 lóerős, 1750-es fordulatszámtól 1000 Nm-es nyomatékot leadó motort egy szabadidő-autóba elhelyezni, az Audi mégis bepasszírozta a hatliteres erőművet a Q7 motorházteteje alá. Így a 2,4 tonnás óriás álló helyzetből 5,5 másodperc alatt ugrik 100 km/órára, és csak az elektronikus leszabályozásnak köszönhetően nem megy 250 km/óra fölé a sebességmérő. Legalább ilyen figyelemreméltó az autó átlagfogyasztása, amely az Audi ígérete szerint mindössze 11,9 liter száz kilométerenként. Nem meglepő, hogy egy hatfokozatú Tiptronic automatikus váltó továbbítja az erőt a négy kerék felé, ugyanis a többi sebességváltó egyszerűen nem bírna el a hatalmas nyomatékkal.
A Q7 V12 TDI alapáron 20 colos felniken száguld, de némi plusz pénzért 21 colos kerekeken is gurulhatunk, a felnik mögött minden esetben karbon-kerámia féktárcsákat találunk. Belül velúr szőnyeg, nagy mennyiségű alumínium és szénszálas elem, valamint bőrülések fogadják az utasokat. Az első autók 2008 közepén gördülhetnek le a gyártósorról.