Íme egy szerethető dobozforma
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Subaru jelenleg nem gyárt kisautókat, ám kimaradni nem akar ebből a bizniszből, ezért méregdrága fejlesztgetés helyet szépen bevásárol magának innen-onnan. Nem olyan régen a Suzuki is szállított a Subarunak összkerekes kisautókat a korábbi Swiftből, majd Ignisből, ám a jelek szerint a Subarunál lejjebb rakták a lécet, mert az új Justy már négykerékmeghajtással sem rendelkezik, legalábbis a nálunk forgalmazott egyliteres kivitel. A képeken csillogó kockaforma kisautót a Daihatsu gyártja és Sirion néven forgalmazza már egy ideje, tesztünk főhőse mindössze annyiban Subaru, hogy felcímkézték elöl-hátul, és leheletnyit változtattak a hűtőrácson, illetve a lökhárítón. Ez tehát az új Subaru Justy sötét múltja - mindenki eldöntheti, hogy egy márkanév sárbatiprásaként értékeli ezt, vagy örül, hogy a Subaru is kínál praktikus városi kisautót.
Ennél jobban nem lehetett volna kitolni a kerekeket
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A Toyota tulajdonában lévő Daihatsu mindig is kisautókból volt jó, nem kivétel ez alól a Sirion, pontosabban Subaru Justy sem, amely tökéletes példa arra, hogy a kockaformát is el lehet adni szerethető csomagolásban. A mindössze 3,6 méteres kisautó tengelytávja igen tekintélyes, 243 centi, csak összehasonlításképpen: egy 4,2 méteres ötös Golfnál ugyanez az érték 257,8 centiméter. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy két felnőtt mögött vígan elfér két jól megtermett humanoid egyed, végszükség esetén pedig akár öt felnőtt szállítását is meg lehet oldani a Justyval. Némileg árnyaltabb a kép, ha az utasoknak csomagjuk is van, ugyanis a 225 literes kis raktér vészesen gyorsan megtelik, így marad a szigorú szelektálás vagy a csomagok ölben utaztatása. Az elöl ülők rekeszek és kisebb tárolók garmadája között válogathatnak, hogy éppen melyikbe süllyesztik el a kacatokat; hátul már nincsenek így eleresztve az utasok, csak egy középső italtartó és az anyósülés mögötti zseb jelenti a praktikumot.