Nem kemény terepen, hanem inkább a klasszikus ralipályákra emlékeztető tempós, murvás gyorsaságikon folyt a küzdelem a bajnokság második futamának első versenynapján. A Csörnyefölde melletti, 26 kilométeres szakaszt kétszer kellett pénteken teljesíteni a mezőnynek. Ezen a pályán az erős autóval indulók kerültek előnybe, a nap végén a gyári építésű Mitsubishi Strakar pickuppal versenyző Zapletal-Zabransky kettős örülhetett a legjobban. Ugyan az első körben még kikaptak Szalay Balázstól, de a második körben már az egész mezőnynek 28 másodpercet adtak, így a napot végül 24 másodperc előnnyel zárták az élen. Szalay Balázsék végeztek a második helyen, de nem lehetett teljesen elégedett a pilóta, mert az Opel Antara beállításainak megváltoztatása miatt a második kört 13 másodperccel lassabban teljesítették, mint az elsőt. Elmondása szerint szoknia kell még a független hátsó felfüggesztést, holnap más irányba állítják majd az autót, hátha megtalálják az elveszett másodperceket.
Pénteken a harmadik helyen a mezőny egyik legfejlettebb autóját, a gyári építésű, biturbó dízelmotorral hajtott BMW X5-öst kormányzó cseh Porizek zárt. Negyedik lett a Fazekas-Csató páros saját építésű, fehér BMW X5-ösükkel, ami ugyan kívülről megtévesztésig hasonló a csehek autójához, de ebben egy 6,2 literes, 380 lóerős V8-as Chevrolet motor dolgozik. Az első futáson kétszer is megpördültek, de gond nélkül folytatták, a második végén pedig gyertyaproblémájuk volt, így hét hengerrel fejezték be a szakaszt, ennek ellenére abszolút második időt autóztak. A csapat azonban könnyen megszerelte az autót, így bizakodva várják a folytatást.
Mögöttük a Palik-Darázsi páros végzett a Nissan Pickuppal. Az RTL Motorsport Klub versenyzője elárulta, hogy a pénteki pályák inkább a nagyobb motorerővel rendelkező autóknak feküdtek, de ennek ellenére elégedett volt, mert hibát nem vétettek, és az autó is tökéletesen üzemelt. Mögöttük futott be a két G. Baba Proto, az ötödik Lukács András, hatodik pedig a hatszoros magyar bajnok, Gál "Baba" István lett. A rutinos versenyző nem lepődött meg az eredményen, mert az ő autója más a tizedik szezonját futja, így nem tudja felvenni a versenyt a friss fejlesztésű gyári technikákkal. Az viszont elégedettséggel töltötte el, hogy szerelés helyett csak benzint kellett az Protóba tölteni, és a második körben 34 másodpercet sikerült javulnia az elsőhöz képest.
Ácsék idén először versenyeztek a Nissannal, az összeszokottság hiánya egy kicsúszáshoz vezetett, de gond nélkül folytatták. Csapattársa, Péter Géza nem vétett hibákat, elmondása szerint a maximumot hozta ki az autóból, de ma ez csak az utolsó helyre volt elég. Gábor Attila zöld Nissan Pathfindere ugyan egy komoly, karbonkarosszériás, csővázas autó, de motor még egy gyári dízel, ami kevés volt ezeken a pályákon az élmezőnybe kerüléshez, ráadásul az első gyorsaságit turbóhiba miatt vészprogrammal teljesítették, így jópár másodperc bent maradt. Horváth Béláék egy nagy ugratáskor eltörték az első differenciálművet a Dodge-ban, de nem ez volt a legnagyobb gondjuk, hanem a viszonylag alacsony végsebesség. Lisziék autójának, a háromliteres dízelmotorral hajtott Mitsubishi Pajerónak sem feküdtek a gyors pályák, ráadásul az első gyorson hét percet szerelték a lecsúszott turbócsövet, a másodikon pedig az üzemanyag-ellátással volt gondjuk. A legjobban talán a Land Rover-alapú Bowlerrel versenyző Kéry Szilveszter volt elkeseredve, mert az eltömődött váltóolaj-szűrő miatt váltót kellett cserélniük, ezért a második gyorsaságin el sem tudtak már indulni. Ennek ellenére szombaton újra autóba ülhetnek, igaz, jókora büntetéssel folytathatják csak a versenyt.