A Toyota először akkor vásárolt fel egy 8,7 százalékos részvénycsomagot a Fujiban, amikor a GM 2005 októberében megszabadult saját 20 százalékától. Azóta az óriás folyamatosan játszott a gondolattal, tovább növelje-e befolyását a cégben. Egy e hónapban életbe lépett japán törvénymódosítás, amely értelmében egy cég már nem a japán, hanem a globális piac 50 százalékos birtoklását nem lépheti túl, sokat segített a Toyota ügyének. A gyártó így első lépésként 17 százalékosra kívánja növelni részesedését a Fujiban, ami 64,25 millió részvényt jelent, 294,4 millió dollár értékben. A tranzakció már csupán a japán Kereskedelmi Bizottság jóváhagyására vár.
A Fuji és a Toyota együttműködése 2005 óta folyamatosan erősödik, és közös fejlesztésekre és gyártásra is kiterjed. A szorosabb együttműködés első eredménye az volt, hogy a Justy már nem Suzuki Ignisre, hanem a Toyotához tartozó Daihatsu Sirion nevű modelljére épül, de már egy közös, hátsókerék-meghajtású modell is készül, amelyet a Celica utódjának szánnak a japánok.