A Volkswagen Golf alapokra épített A3 az ingolstadti prémiummárka legsikeresebb tipusai közé tartozik, 1996-os bevezetése óta 1,9 milliót építettek a típusból. Mostantól a kompakt Audi egyes változatait a duplakuplungos S-Tronic váltó hétfokozatú kiadásával, állítható keménységű lengéscsillapítással, és új parkolósegédekkel vehetjük meg.
Az A3 külső változásai minimálisak, kicsit változtattak a lökhárítón, a hűtőrácson, és a fényszórókon, ez utóbbiak már egyébként kanyarkövető, és LED nappali fénnyel rendelkező bi-xenon világítással is megvásárolhatóak. Oldalról pedig a visszapillantó tükrökbe épített irányjelzők és az új kilincsek tűnhetnek fel. A kocsi új hátsó lámpákat és lökhárítókat is kapott, amely méretének következtében 2,5 centivel nőtt a háromajtós teljes hossza. A tervezők az utastérben is tovább finomították a berendezést. Megváltoztatták az audio-rendszer alatt sorakozó kapcsolókat és szabályzógombokat, a vezetőinformációs rendszer pedig sebességváltás-jelzője segítségével mindenkor az éppen ideális sebességfokozatot ajánlja a vezető számára. A vezetőinformációs rendszer, valamint az idő, a dátum és a kilométer-számlálók kijelzői nagyfelbontású, fehér feliratokkal jeleníthetik meg információikat, a műszerek mutatója pirosra változott. Az elsőkerék-hajtású modellekhez egy ötletes megoldás is rendelkezésre áll: a robusztus, megfordítható csomagtér-padlózat, amely például nedves tárgyak szállítására praktikus, és tartalmával együtt ki is emelhető.
Három motorhoz, a 102 lóerős 1,6 litereshez, a 125 lóerős 1,4-es TFSI-hez és a 160 lóerős 1,8 literes TFSI motorhoz ezentúl az új fejlesztésű, hétfokozatú S-Tronic váltó is rendelhető, a leggyengébb motort pedig etanollal üzemelő változatban is meg lehet majd vásárolni. Átdolgozták a kétliteres, 200 lóerős TFSI-t, hogy kisebb legyen a belső súrlódása, a kétliteres, 140 és 170 lóerős TDI-ket pedig közös-nyomócsöves befecskendezésre állítják át, amitől várhatóan kulturáltabb viselkedésűek lesznek.
Az S3 Sportback személyében az eddigi legerősebb A3-as kombit köszönthetjük, amely megkapta a háromajtós S3 kétliteres, 265 lóerős TFSI motorját, és Haldex-kuplungos összkerékhajtását.
Megjelenik az A3-ban (1,8 TFSI-től felfelé) a nagyobb modellekből már ismert Magnetic Ride lengéscsillapítás. Ennek lényege, hogy a lengéscsillapító olajának viszkozitását a benne lévő fémdarabkák miatt mágnesesen lehet változtatni, ami azt eredményezi, hogy a csillapítás gombnyomásra lágyabbra vagy keményebbre hangolja magát.
Szintén újdonság az opciós, első-hátsó parkolóradar, és a VW Touranban már bevezetett parkoló-asszisztens, aminek ultrahangos érzékelői lassú haladás közepette az útszéli hosszirányú parkolóhelyeket vizsgálják. A vezető a kombinált műszeregységen láthatja, ha valamelyik elegendően nagy ahhoz, hogy a járművel tolatva beálljon. Amennyiben ekkor hátramenetbe vált, majd gázt ad, a rendszer az elektromechanikus kormányzás segítségével önműködően a parkolóhelyre manőverezi az autót. A vezető ekkor csak a gáz-, a tengelykapcsoló- és a fékpedált vezérli.