Eddig Marc Coma a legnagyobb név a kiesettek listáján a CER-en
Dabas után a romániai Nagybányán és környékén folytatódott hétfőn a Közép-Európa Rali. A hegyek között egy igen technikás szakaszt jelöltek ki a rendezők, amit a nap folyamán kétszer kellett teljesíteni. Nyílt mezőkön és szűk erdei utakon is kellett menni, sőt, három kilométer hosszan még hófalak is szegélyezték a versenyzők útját. A második futásnál azonban a pálya állapotának romlása miatt megfelezték a gyorsaságit, így összesen 112 km-t kellett versenytempóban megtenni.
Coma kálváriája már Nagybányán elkezdődött. A spanyol épp elhagyni készült a várost a speciál szakasz felé, amikor egy irányjelző használatát mellőző helyi autós nekiment, és feldöntötte. Ez az eset még kis sebességnél történt, ezért a spanyol folytatni tudta a versenyt. Coma azonban a felázott, havas-saras hegyi gyorsaságin is bukott, és mint utólag kiderült, ez már végzetes volt számára. Épp negyedik sebességi fokozatban, 70 km/órás sebességgel haladt egy árnyékos részen, amikor az első kerék egy nagy kőre futott, és a spanyol hatalmasat esett, a jobb térdét megütötte. Ugyan még képes volt beérni a célba a második (!) helyen, és visszatérni a szervizparkba is, de a térde annyira bedagadt, hogy kénytelen volt feladni a küzdelmet.
Néhol hófalak között mentek a versenyzők. Itt Casteu húzza a gázt
A motorosoknál így a szintén KTM-mel versenyző Casteu vette át az összetettben a vezetést, mert mindkét szelektívet megnyerte. "A ma reggeli szelektív rendkívül technikás volt, nagyon sokban különbözött a tegnapitól, és nekem igazán ez a mai tetszett. Úgy éreztem, hogy újra feléled bennem a terepralis ösztön, mivel annyiféle szituációban kellett helyt állnunk! Ma ez volt jellemző, és azt hiszem, végül is nem csináltam annyira rosszul. Mivel még mindig nagyon az elején vagyunk, tartalékolnom kell a többi szakaszra. A terep az első körben nagyon kemény volt, tele sárral, vízzel, olvadó hóval, fatuskókkal, és ráadásul nagyon szűk, kanyargós is volt egyben. Iszonyatosan könnyen lehetett hibázni! A második körben a koncentráció volt a kulcsa a versenyzésnek, olyan volt, mintha egy teljesen új szakaszon lettem volna!" - mondta a francia a nap végén.
Peterhansel jó formában vezetett, át is vette az összetettben a vezetést
Az összetett második helyére a chilei Lopez zárkózott fel négy és fél perces hátránnyal, mögötte a top10 egyetlen nem KTM-es versenyzője, Fretigne tartózkodik 15 másodperc hátrányban. A kétkerék-hajtású Yamahával induló ötszörös francia enduróbajnok csak az első gyorsaságin vesztett egy kis időt eltévedése miatt, a másodikon már problémamentesen ment végig. A hétfőn navigációs problémákkal küzdő Cyril Despres már csak a 14. helyen áll 15 perces hátránnyal. A magyarok közül Nagy Péter a 39., Hermann Henrik a 69., Szilvási Péter pedig a 89. helyről várja a folytatást. A quadok között Casteu honfitársa, a szintén francia Hubert Deltrieu egy perccel vezet a román Razvan Paul Irimesu előtt, Szabó László a harmadik helyre csúszott vissza.
Vasárnap Dieter Depping volt a leggyorsabb autós a mezőnyben
Vasárnapi első helye miatt ma Carlos Sainznak kellett elsőként elrajtolnia az autósok között, ami hátrányt jelentett a spanyolnak, és a nap végére visszacsúszott az összetett második helyére, 22 másodperccel Peterhansel mögé. A mitsubishis francia délelőtt első, délután nyolcadik lett, de így is átvette összetettben a vezetést. "Az összetett állás alapján nem volt annyira rossz a mai nap, mert tegnap a negyedik helyen álltunk, ma meg vezetjük a versenyt. A második szakaszon egy kicsit összezavarodtunk, nem nagyon sikerült megtalálni a helyes utat. Az út egyre szárazabb lett, de ezzel együtt egyre göröngyösebb is, a reggeli saras, nedves terepen jobban éreztem magam. Kicsit többet kellett improvizálnom a délutáni szakaszon, mert bár ugyanaz volt, mégis teljesen más. De ne értsék félre, nem magyarázkodom, mert a végeredmény egyáltalán nem rossz" - mondta a kilencszeres Dakar-győztes a nap végén.