2006-ban és 2007-ben Marcus Grönholm győzött Görögországban
Emberfej nagyságú sziklák, olykor 40 fok feletti hőmérséklet, por, por és por - nagyjából ezek a körülmények jellemzik az Akropolisz Ralit. Az autók számára nagy gond a hőség is, és mivel a szezon során ez az egyik leglassabb futam - tavaly csak az argentin versenyen volt alacsonyabb az átlagsebesség - a menetszél hűsítő hatására sem lehet nagyon számítani. A pilóták is komoly igénybevételnek lesznek kitéve, légkondi nincs, marad a tetőszellőző - egy versenynap alatt 3-4 kilót is fogynak.
A gyorsasági szakaszok Athéntól észak-nyugatra fekszenek, mindegyik ismerős a mezőny számára tavalyról, vagy 2006-ból. A második versenynap, szombat lesz a leghosszabb, és a legnehezebb. Végül a szerencsések húsz gyorsasági után, vasárnap délután érnek el majd Tatoiba, a célba. Itt lesz a verseny központja is, Athéntól húsz kilométerre, egy katonai reptéren, és itt rendezik csütörtök este a szuperspeciált is.
62 páros nevezett, a 124 versenyző 29 különböző ország szülötte. 17 WRC-s páros van a listán, a két-két gyári Ford, Citroën, Subaru, Suzuki, Stobart Ford, és Munchi's Ford mellett Wilson, Al Quassimi (Ford), Aava, Rautenbach (Citroën), Ostberg (Subaru) indulnak.
Stobartéknál újra Galli és Henning Solberg mennek, a Munchi's-nél Villagra, és helyi menő, Vovos a két pilóta.
Petter Solberg az új autótól várja az eredményeket, legutóbb a tavalyi Akropoliszon végzett dobogót érő helyen
A Subaru itt veti be először az új Impreza WRC-t, amely már az ötajtós modellre épült. Korábban arról volt szó, hogy - bár Markko Märtin hónapok óta teszteli - csak Finnországban debütál az autó, a csapatvezetés viszont úgy látta, versenyre kész a Subaru - ráadásul a régi nem hozza az eredményeket, Petter Solberg például egy esztendeje nem állhatott dobogóra.
Az utóbbi időben a Fordnak ment itt a legjobban, níolc év alatt hatszor nyertek, az utolsó két évben a már visszavonult Grönholm. Előreláthatóan mindkét gyári Forddal induló finn (Hirvonen és Latvala) nagyon gyors lesz, ám Loeb a legnagyobb esélyes, aki 2005-ben nyerte a görög futamot.
A PWRC kategóriát Argentínában láthattuk utoljára, ezúttal 27-en lesznek. Ketomaa, Hänninen és Aigner vezetik a tabellát, dúl az évek óta megszokott Subaru-Mitsubishi csata, melybe csak az S2000-res Peugeot-val induló Sandell szólhat bele. Az új Subaru még nem állt pódiumon, talán itt ez is megesik, hiszen a két pilóta, Al-Attiyah és Arai is esélyesek erre, épp ők nyerték az előző két Akropolisz Ralit a kategóriában. Travis Pastrana szólhat még bele a versenybe - az amerikai nagyon gyors, de idén eddig elkerülte a szerencse. A PWRC mezőnye már túl is van az első görögországi kilométereken, hétfőn rendeztek a számukra egy tesztet.
Loeb mindig, mindenhol esélyes. Ezúttal is ő a favorit, de a gyilkos terep keresztülhúzhatja a számításait
Ott lesz az indulók közt a magyar Mayer/Tagai páros is, Argentínában alig maradtak le a pontszerzésről, a cél itt is az első nyolc hely valamelyike lesz, remélhetőleg az Impreza is partner lesz ebben.
A szuperspeciált csütörtök este rendezik, az első gyorsasági péntek reggel lesz, az időeltolódás egy óra Magyarországhoz képest.
A világbajnokság állása, egyéni:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 43 |
2. | Loeb/Elena | Citroën | 40 |
3. | Atkinson/Prevot | Subaru | 31 |
4. | Latvala/Antilla | Ford | 24 |
5. | Sordo/Marti | Citroën | 21 |
6. | Galli/Bernacchini | Ford | 17 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 12 |
8. | P. Solberg/Mills | Subaru | 9 |
Gyártók:
1. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 71 |
2. | Citroën Total WRT | 64 |
3. | Subaru WRT | 42 |
4. | Stobart VK M-Sport Ford WRT | 34 |
5. | Munchi's Ford WRT | 16 |
6. | Suzuki WRT | 7 |
PWRC egyéni:
1. | Ketomaa/Teiskonen | Subaru | 14 |
2. | Hänninen/Markkula | Mitsubishi | 10 |
3. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 10 |
4. | Beltrán/Rojas | Mitsubishi | 8 |
5. | Prokop/Tomanek | Mitsubishi | 7 |
6. | Sandell/Axelsson | Peugeot | 6 |
7. | Nutahara/Barritt | Mitsubishi | 5 |
8. | Rauam/Kutt | Mitsubishi | 4 |