A Porsche nemrégiben mutatta be a 911-es ráncfelvarrt változatát, amelyeknél a műszaki részletek is kaptak némi törődést. Megnövelték például az autók teljesítményét, új a duplakuplungos váltó, és az új közvetlen befecskendezéssel javítottak az autó gazdaságosságán is. Utóbbit, vagyis a kedvezőbb fogyasztást segítette volna a stop-start rendszer is, amely dugóban való ácsorgáskor leállítja a motort, majd amikor a vezető a gázra lép, újraindítja azt.
A vezetést könnyítő berendezésektől mindig is idegenkedő Porsche-vásárlók most a benzintakarékosságot és így a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó újítás ellen is magukból kikelve tiltakoznak, talán azért, mert egy pillanatig sem hajlandók lemondani a boxermotor hangjáról. Pedig ha a Porsche némileg környezetkímélőbbé szeretné tenni autóit, valamivel le kell faragnia a CO2-kibocsátást. A kisebb és könnyebb Boxster modell esetében talán elérhető a 180 gramm/kilométeres széndioxid-emissziós érték, de a fenti trükk bevetése nélkül a gyár szerint esélytelen, hogy a 911-es modell hathengeres boxer emisszióját a 200 g/km érték alá szorítsák.
Nyilván a Porsche is kényszerűségből döntött úgy, hogy megpróbálkozik a stop-start rendszer 911-eshez történő adaptálásával, hiszen ezzel további 10 grammal kevesebb széndioxid kerülne a levegőbe kilométerenként és autónként, vegyes használatnál. Ráadásul a németek sportautóinak is meg kell felelniük az Európai Unió és más országok egyre szigorodó előírásainak. A vásárlók heves tiltakozásából pedig az a következtetés vonható le, hogy őket kizárólag a teljesítmény érdekli, és nem hajlandók olyan apróságokkal vesződni, mint a környezetvédelem.