Loeb volt a leggyorsabb a nyitó szakaszon, az erdőben nehezebb dolga lesz
Csütörtök délelőtt a hivatalos teszttel kezdődött meg a Finn rali érdemi része, ahol némi meglepetésre nem a gyári Fordok, vagy Citroënek voltak a leggyorsabbak, hanem Henning és Petter Solberg, holtversenyben. A norvég testvérpár után Loeb következett, majd Galli, Mikkelsen, Gardemeister volt a további sorrend. Ebből is látszik, hogy a teszt nem tükrözi a valós erőviszonyokat, a következő három napon kell a leggyorsabbnak lenni.
Andersson Suzukijának motorja már az első próbálkozásnál megadta magát, szerencsére az esti első gyorsaságira megoldották a szerelők a problémát.
A verseny központjától nem messze található, eredetileg lóversenyzésre használt stadionban alakították ki a szuperspeciál szinkronpályáit, ahol kettesével rajtoltak a párosok, az élmény fokozásának érdekében fordított sorrendben. A verseny végeredményébe is beleszámító szakaszon Loeb volt a leggyorsabb, aki - természetesen - Hirvonennel indult egy párban. A pontversenyt vezető finn talán azért volt egy kicsit óvatosabb a kelleténél, mert még élénken él az emlékeiben a 2003-as verseny, amikor ugyanitt gyakorlatilag az első métereken kiesett gyári Subarujával, ugyanis a palánknak hajtott.
A világbajnok mögött Sordo volt a leggyorsabb, Hirvonen, Atkinson, és Petter Solberg előtt. Érdemes megemlíteni az észt Aavát, egyrészt remek eredménye (hetedik hely, a privát C4 WRC-vel), valamint hatalmas szurkolótábora miatt.
A finnországi győzelem Petter Solbergnek is hiányzik még, de a norvég ezúttal egy dobogós helynek is nagyon örülne
A PWRC-s mezőnyben Hänninen (Mitsubishi) volt a leggyorsabb, a JWRC-s közül pedig Martin Prokop (Citroën) kezdett a legjobban.
Az igazi verseny péntek reggel kezdődik, az első nap tíz gyorsasági szakasz vár a mezőnyre.
A verseny állása az első gyorsasági után:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 1:20,5 |
2. | Sordo/Marti | Citroën | 1:20,8 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 1:20,9 |
4. | Atkinson/Prevot | Subaru | 1:20,9 |
5. | P. Solberg/Mills | Subaru | 1:21,1 |
6. | Latvala/Antilla | Ford | 1:21,3 |
7. | Aava/Sikk | Citroën | 1:21,4 |
8. | Mikkelsen/Floene | Ford | 1:21,5 |