Ami biztos, hogy a leggyengébb változatokon kívül minden benzines és dízel modell elérhető lesz a DSG duplakuplungos váltóval, amelyek hat- vagy hétfokozatúak is lehetnek az adott motor nyomatékától függően. Egyúttal a DSG-k kiváltják a hagyományos hidrodinamikus Tiptronic nyomatékváltókat.
Benzinmotorból a kocsi megjelenésekor négy darab lesz elérhető, amelyek 80 (1,4), 102 (1,6), 122 (1,4 TSI) és 160 (1,4 TSI) lóerősek. A két legerősebb motor egyszerre használ turbótöltőt és kompresszort is. Ennek köszönhetően a 160 lóerős motor fogyasztása állítólag mindössze 6,3 liter 100 km-en, míg a gyengébb motorok 6,4 liter benzint használnak el 100 km-en. A dízelválasztékot kezdetben a kétliteres, közös nyomócsöves dízelek alkotják, amelyek közül az egyik mindössze 110, a másik 140 lóerős lesz. Ezeknek a kocsiknak a fogyasztása is jobb lesz, a gyengébb motor 4,5, míg az erősebb változat 4,9 literes fogyasztással rendelkezik. Később egy 90 és egy 170 lóerős TDI bevezetésé is várható. Egyébként a Golfhoz járó mindegyik motor megfelel az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási szabványoknak, a dízelek minden esetben megkapják a részecskeszűrőt.
Belül a hatos Golf az előző generációnál jobb minőségű anyagokat kapott, a krómozott körök mélyén ülő műszerei és a klímaberendezés új panelje is közvetlenül a Passat CC-ből érkezett. Nagy figyelmet fordítottak Wolfsburgban arra, hogy csökkentsék a menetzajt. Többek közt a szélvédőt egy vékony hártyával vonták be, a több szigetelés miatt alacsonyabb a motorzaj az utastérben, csendesebbek a gumiabroncsok, míg az új visszapillantó tükrök a szélzajt csökkentik. A jobb biztonságról a finomabbra hangolt ESP, ostorcsapás-sérülés ellen védelmet nyújtó fejtámlák, a hátsó övek bekapcsolására figyelmeztető jelzés és hét légzsák (köztük az új fejlesztésű térdlégzsák) hivatott gondoskodni. Ezek mellett elérhető lesz a Golfhoz a távolságtartó sebességtartó-automatika (ADC), adaptív lengéscsillapító-szabályozó (DCC) és önállóan kormányozó parkolósegéd is.
Ahogy a Golf keménytetős kiadása, a vászontetős kabrió változat is Wolfsburgban készülhet, holott ezeket a változatokat eddig a Karmann készítette. A Golf kabriót egyébként a Polo, a Scirocco és a Up! mini kabrió változatai követhetik.
A Golf alapára a német piacon 16 500 euró lesz, ami 200 euróval több a jelenlegi generációnál.