A szénszálas ötvözetek alkalmazása az egyik legnépszerűbb módja az autók súlycsökkentésének, ám magas ára miatt eddig csupán viszonylag kevés gyártó engedhette meg magának használatát. A BMW például ebből készíti az M3 és M6 tetejét, míg a Nissan GT-R és a Corvette ZR1-ben is számos helyen alkalmazták a kocsi könnyítésének eme módját.
Bár a legtöbb gyártó szerint a nem is oly távoli jövőben a szénszálas anyagok már mindenfajta autóhoz elérhetők lesznek, Japánban egy kisebb csoport alakult abból a célból, hogy ez minél előbb megtörténjen. A szénszál-specialista Toray Industries és a Mitsubishi Rayon összefogott a Nissannal és a Hondával, és megkezdték egy alacsony gyártási költségű szénszálas ötvözet kifejlesztését, amelyet tömegautókban is alkalmazhatnának. Az összefogásban részt vesz a Tokiói Egyetem, és a japán kormány is húszmillió dollárral támogatja. A projekt elsődleges célja, hogy valamikor 2015 körül megindulhasson az új ötvözet tömeggyártása, amely 40 százalékkal tenné könnyebbé a kocsikat. Ekkora fogyókúra után a kocsik a jelenlegi modellekhez képest körülbelül 30 százalékkal jobb fogyasztással és emissziós mutatókkal rendelkezhetnek.
A japán Energetikai és Ipari Fejlesztési Intézet már vizsgálja a szénszálas anyagok újrahasznosítási lehetőségeit, ezzel is csökkenhetne az előállítási költség.