A Toyota Prius ellenfelének szánt autóról már korábban megírtuk, hogy külsőleg a világ első szériagyártású üzemanyagcellás autójára, a Honda FCX Clarity-re fog hasonlítani, és a képek alapján kijelenthető, hogy ez így is lett, bár a tetővonal inkább a Priusra emlékeztet. A név a Honda első hibridautójától, az 1999-ben bemutatott, de hatalmas veszteségeket produkáló Insighttól jön. Mostanában a Honda meglévő szériamodellekbe, például a Civicbe tette bele az IMA nevű hibridrendszerét, de az új Insightot eleve hibridnek tervezték, egy vadonatúj padlólemezre, így ennek biztosan nem lesz normál benzines változata. A japánok a nikkel-metál-hidrid akkumulátorokat a csomagtartó alá helyezték el, hogy a kocsi megfelelően alacsony súlyponttal rendelkezzen, és hogy a hagyományos ötajtós kocsik variálhatósága is megmaradjon. A hatékonyabb és drágább lítium-ionos akkumulátorokban még nem bízik eléggé a Honda, és így olcsóbb is lett az autó.
Bár az Insight orrában található hagyományos benzinmotorról még nem árult el semmit a Honda, de könnyen elképzelhető, hogy egy 1,4 literes, 113 lóerős i-VTEC-motor található majd benne, amellyel a szén-dioxid-kibocsátás akár 80 gm/km körülire csökkenhet, míg fogyasztása akár 3,5 liter is lehet.
Az ötszemélyes, ötajtós autóban a Beépített Segédhajtómű (IMA) hibrid technológiának legújabb változata található, amelynél olyan mértékben sikerült a tervezőknek csökkenteni az előállítási költségeket, hogy a gyártó szerint az Insighttal az eddigi legolcsóbb hibridet dobhatják majd piacra, de a pontos árat még nem tették közzé. Az olcsóság figyelembevételével a japánok évente legalább 200 ezer Insightot akarnak eladni, amelyek fele Amerikában találna gazdára.
A szériaközeli tanulmányautót októberben, Párizsban mutatja be a Honda, a megvásárolható változat jövő év elején először az Egyesült Államokban, majd 2009 közepétől a világ többi részén, így Európában is megjelenik a szalonokban. A gyártás a Civic-hibrid mellett, a suzukai üzemben zajlik majd, melynek nemrég bővítették a hibridmotorokat gyártó részlegét. Amerikában állítólag a kocsi 18 ezer dollárba fog kerülni és így tényleg jóval olcsóbb lehet a Toyota Prius-nál, ami 22 600 dollárnál kezdődik. Bevezetését követően érkezik a CR-Z-n alapuló, sportos hibrid és még később a Jazz hasonló változata, amellyel együtt nemsokára már évente 500 ezer hibridet adhat el a Honda. Ez azt jelenti, hogy pár éven belül a cég globális eladásainak több mint 10 százalékáért ezek a környezetkímélő négykerekűek felelnek majd.
Hamarosan megvehetőek: CR-Z, a már gyártásban lévő FCX Clarity, és az új Insight