Chevrolet Volt - a nehéz gazdasági helyzetben lévő GM sorsa múlhat a sikerén
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A központi ünnepség fő attrakciójaként begördült a színpadra a végleges formáját elnyert Chevrolet Volt. Az elektromos kocsi volánjánál az a Bob Lutz ült, aki korábban a BMW és a Ford alelnökeként, majd a Chrysler elnökeként is tevékenykedett. Rick Wagoner, a General Motors vezérigazgatója ünnepi beszédében úgy fogalmazott, hogy korunk autógyártóinak nem kisebb a feladata, mint a gépkocsi újbóli feltalálása, és ez a GM nevéhez fog fűződni.
A Voltot szinte messiásként várják a konszernnél, hisz talán az egyetlen kiutat jelenti a válságból. A típus alapjaiban különbözik minden eddig megjelent alternatív járműtől, a hajtást ugyanis itt kizárólag elektromos erőforrás végzi. A benzinnel és bioetanollal táplálható belső égésű motor a generátorok működtetésére szolgál, és csak akkor kapcsol be, ha tölteni kell a 16 kilowattórás lítiumion-akkumulátort. A 220 cellából álló csomagot egyébként hálózatra kötve is fel lehet tölteni, egy teljesen lemerült akkumulátor "feltankolása" körülbelül három órát vesz igénybe 230 voltos rendszer esetén.
Elektromos és benzinmotorja is van, mégsem hibrid
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A jármű hatótávja negyven mérföld, azaz körülbelül 64 kilométer. Teljesen feltöltött akkumulátorral tehát elméletileg megtehetünk hatvan kilométert úgy, hogy egy csepp üzemanyagot sem égetünk el. A legnagyobb sebességet 100 mérföld/órában, azaz 161 km/órában határozták meg. Imponáló adat a 111 kilowatt (150 lóerő) teljesítmény és a 370 newtonméter nyomaték, zaj tekintetében pedig kiemelkedő komfortot ígér a Chevrolet.
A 2685 milliméter tengelytávú karosszéria négy felnőtt számára lesz elegendő, a csomagtér 301 liternyi rakományt képes elnyelni. A jármű hossza 4404, szélessége 1798, magassága 1430 milliméter. A kocsiszekrény megalkotásakor elsődleges szerepe volt a légellenállás csökkentésének - az aerodinamika ugyanis igen nagy hatással van a hatótávra.
Az alternatív meghajtású járművek jelentik a jövőt
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Bár a Volt elnyerte végső formáját, a sorozatgyártás leghamarabb 2010-ben indul. Még arról sem született döntés, hogy a két akkumulátorgyártó közül melyiket választja a cég. Ha minden a tervek szerint alakul, és 2010-ben valóban megjelenik a Volt az amerikai kereskedőknél, akkor hamarosan számíthatunk egy európai kivitelre is, bár nem biztos, hogy Chevrolet néven találkozunk majd vele.