A Pininfarina tervezőcégről már régóta tudni lehet, hogy egy árammal működő kocsi piacra dobására készülnek. Ennek első jele volt a Sintesi üzemanyagcellás hibrid, amely a Genfi Autószalonon debütált. Az új modell egy modern megjelenésű miniegyterű, meredeken emelkedő övvonallal, és négy személy számára elegendő hellyel. Kinézete még változhat, de nem vennénk rá mérget, hogy a Pininfarina sokkal konzervatívabbá varázsolja majd, mire jövőre megkezdődik a gyártása Torinóban.
Az autó elkészültében fontos szerepet kapott a francia Bolloré-csoport, ők szállítják ugyanis a hajtáslánchoz létfontosságú lítium-ion metál-polimer (LMP) akkumulátorokat. Ezeket az alacsonyabb súlypont elérése érdekében a két tengely közé, a padló alatt helyezték el.
Ami igazán vonzóvá teheti a kocsit az az, hogy konnektorról pár óra alatt feltölthető, és ezután akár 250 kilométert is képes megtenni. Ehhez majdnem két órát kell majd csúcssebességével haladnia, ugyanis a végsebesség, az elektronikus szabályzásnak köszönhetően 130 km/óra. Gyorsulása viszont jó, álló helyzetből 6,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órás átlagsebességet, ezzel a városi forgalomban kellően fürge lehet. Napos időben különösen gazdaságos lehet a B0 üzemeltetése, hiszen a tetőn és a hűtőmaszkon elhelyezett napelemek is besegítenek az akkuk töltésébe, a fékenergia-visszatáplálás viszont borult időben is működik.
Az autót a cég a nemrégiben motorbalesetben elhunyt Andrea Pininfarina emlékének szentelte.