Loeb ötödik vb- elsőségét biztosíthatja be a hétvégén, ezzel Mäkinen rekordját nyugdíjazhatja
Korzikán, a tízezer kanyar versenyén Katalónia után újra aszfalton, de egészen más körülmények között folytatódik a harc a világbajnoki címekért. A francia szigeten az utak keskenyek, kanyargósak, és igen változó minőségűek, helyenként töredezett a burkolat, máshol vadonatúj. Ráadásul arrafelé októberben az időjárás is igen szeszélyes, a magasabbak fekvő utakon nagy esély van a csapadékra. Nagyrészt a korábbról ismerős gyorsasági szakaszok szerepelnek az idei programban, egy olyan van, amelyet hosszú esztendők óta nem használt a mezőny, illetve a vasárnapi utak a tavalyihoz képest fordított menetiránnyal kerültek az itinerbe. A pilóták rendelkezésére - hasonlóan a többi futamhoz - kétféle keménységű Pirelli abroncs áll majd a szervizparkban, előre megjósolható, hogy komoly szerepe lesz a helyes gumiválasztásnak.
Tavaly itt Loeb locsolhatta legboldogabban a pezsgőt. Második helyen Grönholm, a harmadikon Sordo végzett
Az utóbbi három esztendőben Sebastien Loeb volt az egyeduralkodó a Monte Carlo Rali mellett hazainak számító futamán, bármilyen végeredmény, amely nem az ő nevével kezdődik, idén is totógyilkosnak számítana. A világbajnoki címért már matematikailag is csak Hirvonen áll vele versenyben, és ha a finn nyolc ponttal kevesebbet szerez, mint a francia (Loeb győz, és Hirvonen hatodik vagy rosszabb, illetve Loeb második, és Hirvonen nem szerez pontot), akkor el is dőlt, hogy a citroënesnél marad az egyes rajtszám.
Petter Solberg csak az esőben reménykedhet, ilyen körülmények közt nagyon megy neki Korzikán
Szintén jó eredmény várható Sordotól, aki a legutóbbi három futamon második volt, és Korzikán is dobogóra állhatott 2006-ban, és 2007-ben is. A Ford - amellett hogy minden lehetséges eszközzel Hirvonent támogatja, hogy az utolsó két murvás futamra életben maradjanak esélyei - Duvaltól várhat sok pontot, aki Spanyolországban is csak a csapat döntése miatt maradt le a harmadik helyről. A belga az elmúlt hétvégén alaposan beleszokott a Focus WRC-be, emellett az ő stílusának jobban fekszenek a korzikai szűk, változó minőségű pályák.
Hirvonen tavaly nem szerzett pontot, 2006-ban negyedik volt. A legjobbját kell nyújtania, ha a következő futam színhelyére, Japánba is ha világbajnoki esélyesként kíván elutazni
A korábbi évekből még egy győztes indul, Petter Solberg anno szinte hihetetlen körülmények között nyert: a teszten szinte totálkárosra törte az autóját, a szerelők egész éjjel dolgoztak rajta hogy egyáltalán el tudjon indulni, majd az esős pályákon faképnél hagyta a mezőnyt. Neki idén vajmi kevés esélye van az ismétlésre, csakúgy mint Atkinsonnak, és Latvalának, ám mindannyiuk joggal pályázhat a pontszerző helyek valamelyikére. Közéjük sokan befurakodhatnak, például az oroszlánkörmeit az elmúlt futamon megmutató Mikkelsen, vagy a harmadik gyári Imprezát terelgető, a pályákat jól ismerő Tirabassi. Ők megelőzhetik a Stobart és a Suzuki pilótáit is, akik mindannyian inkább murván tartoznak a leggyorsabbak közé.
A JWRC sorozat idei utolsó állomása Korzika lesz, Ogier spanyolországi hibája miatt (toronymagasan vezetett a francia, ám szombaton kicsúszott, és kiesett) nyílt a verseny. Burkart és Gallagher négy ponttal állnak az éllovas mögött, már csak ők esélyesek, az előző futam győztese, Prokop már 12 pontos lemaradásban van.
A verseny csütörtökön a hivatalos teszttel kezdődik, az első éles gyorsasági péntek reggel rajtol.
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 96 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 84 |
3. | Sordo/Marti | Citroën | 59 |
4. | Atkinson/Prevot | Subaru | 42 |
5. | Latvala/Antilla | Ford | 37 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 36 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 22 |
8. | Galli/Bernacchini | Ford | 17 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | Citroën Total WRT | 159 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 132 | |
3. | Subaru WRT | 80 | |
4. | Stobart VK M-Sport Ford | 55 | |
5. | Munchi's Ford WRT | 22 | |
6. | Suzuki WRT | 20 |
A Junior WRC állása:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën | 34 |
2. | Burkart/Koelbach | Citroën | 30 |
3. | Gallagher/Kiely | Citroën | 30 |