Loeb már pénteken jelentős előnyt autózott össze, és szombat délutánig ő nyerte az összes gyorsaságit - úgy, hogy általában a hazai pálya előnyeit élvező Sordo volt a második. Mögöttük Duval és Hirvonen próbálták egymást legyűrni, igazi esélyük nem volt az aszfalton szélvészgyors Citroënek utolérésére, a többiek pedig hozzájuk képest is jelentős lemaradásban voltak két nap után.
A vasárnapi hat szakaszra a pirosak számára "csak" az volt a terv, hogy végigguruljanak, és célba érjenek. Ennek megfelelően a napi első szakaszt nem is ők, hanem Duval nyerte, aki akkora már megbarátkozott a gyári Forddal, és a számára még mindig viszonylag új Pirelli abroncsokkal. A még szombaton kialakult párviadalok (Solberg - Aava, illetve Atkinson - Latvala) egyre szorosabbá váltak, az észt és a finn is hozott néhány tizedet a Subaru versenyzőin. Rautenbach és a privát C4 WRC ezen a gyorsaságin kiszálltak a raliból, a dél-afrikai fiatalember a 11. helyről búcsúzott.
Loeb egyre közelebb ötödik világbajnoki címéhez. Amennyiben Korzikán ő győz, és Hirvonen nem szerez pontot, nem kell tovább számolgatnia, megvan az áhított siker
A második gyorsaságin Loeb és Sordo tettek arról, hogy vetélytársaik el ne felejtsék, hogy melyik a leggyorsabb kocsi a mezőnyben, ők autózták az első két időt. Hirvonen igyekezett volna nagyon, de reggel ő a puhább keverékű abroncsot választotta, s helytelennek bizonyult döntését csak a déli szervizparkban tudta orvosolni, addig kénytelen volt beérni a negyedik hellyel Duval mögött. A harmadik szakasz világbajnoki mércével szokatlanul rövid, mindössze négy kilométeres volt, viszont rettentően csúszott. Sordo alkalmazkodott a legjobban az útviszonyokhoz, valamint Aava, aki harmadik helyével egy tizedre megközelítette Petter Solberget.
A szervizben aztán mindenki még egyszer, utoljára felülvizsgálhatta a beállításokat, Hirvonen feltetette a keményebb Pirelliket. Főnöke, Malcolm Wilson pedig meghozta a döntést: Duvalnak el kell engednie finn csapattársát, mivel a végelszámoláskor akár ezen az egy ponton is múlhat a világbajnoki cím sorsa.
A 16. szakaszon két változás is történt a pontszerző helyeken, de még nem a két Ford helycseréje. Aava lebirkózta Solberget - nem mindennapi teljesítmény egy bérelt autóval a gyári Subaruval autózó ex-világbajnok ellen -, Latvala pedig Atkinsont. A Stobarthoz száműzött finn elmondása szerint mostanra tudta belőni a Focust az aszfaltra, és hogy mennyire nem mellé beszélt, azt a szakaszgyőztes Hirvonen mögött elért második helye is bizonyította.
Hirvonen célja Spanyolországban a harmadik hely volt, ezt el is érte. Igaz, Duval gyorsabb volt nála, de felsőbb utasításra a belga elengedte a finnt
A nap leghosszabb, másodszor teljesített szakaszán Duval visszavett a tempóból, így az ismét legjobb időt elérő Hirvonen feljöhetett a harmadik helyre. Az egész verseny során szenzációsan autózó Aava Citroënje viszont meghibásodott, így az észt az ötödik helyről kényszerült kiállni. Ennek köszönhetően Mikkelsen is pontszerző helyen találta magát.A záró, nyúlfarknyi gyorsaságit is Hirvonen nyerte, rajta kívül még Atkinson és Latvala nyomták nagyon a gázpedált, végül az ausztrálnak nem sikerült visszavennie a hatodik helyet.
Loeb újabb győzelmével Finnország, Németország, és Új-Zéland után zsinórban negyedik győzelmét aratta, ráadásul az idén lefutott 12 futamon kilencszer ő volt a leggyorsabb. Sordo második helye biztosította a Citroën egymás utáni harmadik kettős diadalát, s ezzel alaposan elhúztak a gyártók versenyében a Fordtól. Hirvonen bronzot, és hat pontot érő harmadik helye azt jelenti, hogy három futammal a zárás előtt 12 egység a hátránya Loeb mögött, ráadásul még túl kell élnie a korzikai futamot, ahol szintén a francia a favorit. Duval remekül helytállt, kihozta az autóból a maximumot, Solberg ötödik helye szintén a legtöbb, amit ezen a hétvégén az Impreza WRC-vel el lehetett érni. Latvala egyre jobban elsajátítja az aszfalton való autózás csínját-bínját, ennek most Atkinson látta kárát, aki mindössze 1,1 másodperccel szorult a hetedik helyre. A teszten remek időt elérő, de később visszaeső Mikkelsen is elcsípett egy világbajnoki pontot, így a Svédországban szerzett néggyel együtt már öt van neki.
Latvala magára talált vasárnap, és remek autózással feljött a hatodik helyre. Ahogy a katalóniai futamon, úgy összetettben is a két Subaru között áll a tabellán
A Suzuki csapat és a Munchi's Ford üres kézzel távoznak Katalóniából, ez mindkét gárda számára nagy csalódás. A pontszerző helyekhez szokott Henning Solberg, Matthew Wilson, valamint a harmadik gyári Subarut kipróbáló Tirabassi számára sem úgy sikerült a hétvége, ahogy eltervezték, de nem kell sokat várniuk a javítási lehetőségre: jövő hétvégén francia aszfalton, Korzika szigetén folytatódik a világbajnoki sorozat.
JWRC-ben nem változott a helyzet szombathoz képest, Prokop okosan beosztotta előnyét, és megtartotta az első helyet. Bettega és Burkart, valamint Gallagher végeztek mögötte, így az összetett verseny újra szorossá vált.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 3:21:17,4 |
2. | Sordo/Marti | Citroën | + 0:24,9 |
3. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | + 1:02,5 |
4. | Duval/Pivato | Ford | + 1:10,8 |
5. | P. Solberg/Mills | Subaru | + 3:27,4 |
6. | Latvala/Auttila | Ford | + 4:03,8 |
7. | Atkinson/Prevot | Subaru | + 4:04,9 |
8. | Mikkelsen/Floenne | Ford | + 5:19,6 |
A JWRC végeredménye:
1. | Prokop/Tomanek | Citroën | 3:44:55,0 |
2. | Bettega/Scattolin | Renault | + 0:24,6 |
3. | Burkart/Koelbach | Citroën | + 1:04,5 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 96 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 84 |
3. | Sordo/Marti | Citroën | 59 |
4. | Atkinson/Prevot | Subaru | 42 |
5. | Latvala/Antilla | Ford | 37 |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 36 |
7. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 22 |
8. | Galli/Bernacchini | Ford | 17 |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | Citroën Total WRT | 159 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 132 | |
3. | Subaru WRT | 80 | |
4. | Stobart VK M-Sport Ford | 55 | |
5. | Munchi's Ford WRT | 22 | |
6. | Suzuki WRT | 20 |
JWRC:
1. | Ogier/Ingrassia | Citroën | 34 |
2. | Burkart/Koelbach | Citroën | 30 |
3. | Gallagher/Kiely | Citroën | 30 |