Az 1-es sorozatnál a mérnököknek nincs nagy mozgásterük: alul a Mini, fölül pedig a hármasok piacára kell figyelni. A korlátozott lehetőségek miatt Draeger úgy látja, hogy legfeljebb egy modellel bővülhet a kínálat. Egy hosszabb, ezáltal jóval praktikusabbnak ígérkező háromajtós kivitel megjelentetésére számottevő esély mutatkozik, persze minden azon múlik, hogy a szakemberek mekkora piaci lehetőséget látnak benne.
A 2011-ben vagy 2012-ben megjelenő új 1-esekről egyelőre csak annyit tudni, hogy nagyobbak lesznek, mint a most futó modellek. Ez elsősorban a sokat kritizált hátsó lábtér tekintetében hozhat jelentős előrelépést, ami akár a ferde hátúak egyesült államokbeli értékesítésének is zöld utat adhat.
Az új típus orrába a Peugeot-val közösen fejlesztett, 1,4 és 2 liter közti négyhengeresek kerülnek hagyományos és turbós változatban, továbbá a díjnyertes erőgép, a dupla turbós sorhatos is megtalálható lesz a kínálatban. Elképzelhető, hogy a takarékosságért felelős EfficientDynamics berendezések között napkollektort is találunk majd.