A Wales Rali - és egyben a szezon - utolsó napján mindössze négy gyorsasági szerepelt a programban, ám mindegyik elég hosszú volt, így a versenytáv majdnem száz kilométer volt. A jég vasárnap is megkeserítette a versenyzők életét, reggel -4 fokos hidegben rajtoltak el a pilóták.
Loeb lemaradása két nap után mindössze hét másodperc volt Latvala mögött, így várható volt, hogy a világbajnok - aki még soha nem nyert itt - támadni fog. Ennek tükrében nem meglepő, hogy ő nyerte az első szakaszt, ahol öt szekundumot rögtön le is faragott hátrányából. Az élen álló finn pedig mindent megpróbált, állítása szerint a határon autózott, de legnagyobb igyekezete is csak a második időhöz volt elég. Mögöttük a harmadik Sordo és a negyedik Petter Solberg egymás idejeit figyelték, a spanyol tartotta a dobogós helyet. Jól kezdtek a Suzuki csapat tagjai, Andersson és Gardemeister is pontszerző helyen álltak, a két SX4 WRC pedig - ahogy a két nap folyamán végig - hiba nélkül üzemelt.
A második gyorsaságit újfent Loeb nyerte, bár ezúttal csupán 0,8 másodpercet hozott Latvalán. A francia annyira lekövette a finn nyomait, hogy majdnem ugyanabba az árokba estek be mind a ketten. A többiek tisztes távolból követték a párbajozó kettőst, helycsere nem történt az első tízben.
Délutánra az első két szakasz ismétlése maradt, a fagy is felengedett valamelyest. Loeb szélvészgyorsan teljesítette a gyorsaságit, de a célban értesült arról, hogy kiugrott a rajtnál, s ezért 10 másodperces büntetést könyvelhetett el. A Citroën pilótája nem akarta elhinni hogy hibázott, biztos volt benne, hogy tévedés történt. A pályán elért ideje 9,2 másodperccel volt jobb Latvaláénál, de így gyakorlatilag nem történt változás. Henning Solberg kiütötte a Ford Focus WRC hátsó futóművét, így kiállni kényszerült, pedig jó esélye volt akár az ötödik hely elérésére is.
A verseny, és az egész szezon utolsó rajtja előtt volt izgalom, hiszen megerősítést nyert, hogy Loeb hibázott, így Latvala mögé került. A francia mindent egy lapra feltéve hajtott, és 4,9 másodperccel futott jobb időt a finnél. Ezzel pedig ha minimálisan is, de megelőzte riválisát, s egy újabb rekordot állított fel: senki nem nyert még egy esztendőben 11 futamot, ő megtette. A célban - a belső kamerás felvételek alapján -bebizonyosodott, hogy Loeb mégsem ugrott ki az utolsó előtti szakasz rajtjában, így a tíz másodperces büntetését végül törölték. A Citroën csapat-világbajnoki címe így is, úgy is biztossá vált, hiszen Sordo érkezett harmadiknak, Solberg előtt. Andersson beállította a Suzuki legjobb eredményét az ötödik hellyel, a balesete után visszatérő Duvalt, és csapattársát, Gardemeistert előzte meg. Hirvonen óriási hajrával csípte el az utolsó pontot, amely csak szépségtapasz volt a Ford számára: idén trófea nélkül maradt Malcolm Wilson gárdája.
Valentino Rossi vasárnapra belejött a Focus WRC vezetésének tudományába, bár többen - köztük egy PWRC-s autó - is előtte végeztek, végül a 12. helyen ért be az olasz motoros. Érdemes megemlékezni a legfiatalabb pilótáról: a friss jogosítvánnyal bíró 17 esztendős Tom Cave nemcsak célba ért, hanem az N3-as kategória leggyorsabbja is volt.
A PWRC mezőnyének utolsó napja sem volt eseménymentes. Patrik Flodin megszerezte saját, és az új Impreza első kategóriagyőzelmét a sorozatban, honfitársa, az S2000-res Peugeot volánjánál ülő Sandell viszont kiesett, műszaki hiba miatt. Aignernek elég lett volna a harmadik hely is a világbajnoki címhez, de így a második hely jutott az osztráknak, Wilks állhatott még a célban a dobogóra.
A hosszú és izgalmas évad után rövid lesz a téli szünet, a 2009-es szezon február elején kezdődik. Rendhagyó módon nem a Monte Carlo Rali - a rotációs rendszernek "hála" a patinás futam nem lesz tagja a sorozatnak - lesz az első, hanem az ír verseny. Az biztos, hogy jövőre még a jelenlegi szabályok szerinti autók indulnak, és a jelenlegi éllovasok is ott lesznek a rajtnál.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 2:43:09,6 |
2. | Latvala/Anttila | Ford | + 0:12,7 |
3. | Sordo/Marti | Citroën | + 1:20,6 |
4. | P. Solberg/Mills | Subaru | + 1:59,6 |
5. | Andersson/Andersson | Suzuki | + 4:04,1 |
6. | Duval/Giraduet | Ford | + 5:07,8 |
7. | Gardemeister/Tuominen | Suzuki | + 5:25,0 |
8. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | + 5:38,8 |
PWRC:
1. | Flodin/Bergsten | Subaru | 2:56:01,3 |
2. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | + 1:42,1 |
3. | Wilks/Pugh | Mitsubishi | + 2:07,7 |
A világbajnokság állása egyéniben:
1. | Loeb/Elena | Citroën | 122 pont |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford | 103 pont |
3. | Sordo/Marti | Citroën | 65 pont |
4. | Latvala/Antilla | Ford | 58 pont |
5. | Atkinson/Prevot | Subaru | 50 pont |
6. | P. Solberg/Mills | Subaru | 46 pont |
7. | Duval/Pivato | Ford | 25 pont |
8. | H. Solberg/Menkerud | Ford | 22 pont |
A világbajnokság állása a gyártók közt:
1. | Citroën Total WRT | 191 pont |
2. | BP Ford Abu Dhabi WRT | 173 pont |
3. | Subaru WRT | 98 pont |
4. | Stobart VK M-Sport Ford WRT | 67 pont |
5. | Suzuki WRT | 34 pont |
6. | Munchi's Ford WRT | 22 pont |
A világbajnokság állása a PWRC-ben:
1. | Aigner/Wicha | Mitsubishi | 38 pont |
2. | Hänninen/Markkula | Mitsubishi | 36 pont |
3. | Ketomaa/Teiskonen | Subaru | 28 pont |