Az 5,16 méter hosszú luxusautót egyértelműen a nagy német autók, az S-osztályos Mercedes, a 7-es BMW, és az A8-as Audi vetélytársának szánják. Az előző, Mitsubishivel közösen fejlesztett Equus-generációt 1998-ban mutatták be a hazai piacon, de az a nemzedék még elsőkerék-meghajtású volt. Az új azonban már a Genesis nyújtott padlólemezére épül, tehát a motor erejét itt már a hátsó kerekek közvetítik az útfelületre. Kezdetben a 3,8 literes V6-ossal, és a 4,6 literes V8-assal kínálják majd, de később érkezhet egy vadonatúj, ötliteres V8-as is. Ez a 400 lóerőnél erősebb motor hajtja majd a nyújtott karosszériás verziót is.
A pletykák szerint ebben az Equus-ban debütál majd a koreai gyártó új, nyolcfokozatú automatikus váltója, korábban ennyi fokozattal csak a Lexus LS automatája rendelkezett. Biztonság tekintetében is élvonalbeli lesz a koreai luxusgép, hiszen az autót az ütközésre felkészítő Pre-Safe-rendszer és sávelhagyásra figyelmeztető asszisztens is lesz benne, fényszórója és hátsó lámpája pedig LED-es lesz..
Valószínűleg csak Dél-Koreában, Kínában és a Közel-Keleten értékesítik majd hivatalos úton a csúcsmodellt, de nem kizárt az európai import sem, mivel elődjét is árulták már az ezredforduló környékén Nyugat-Európában Centennial néven, igaz, csak mérsékelt sikerrel.