A képeken látható szériaautó csak minimális mértékben tér el az októberi Párizsi Autószalonon bemutatott tanulmánytól. Hagyományosakra cserélték a mutatós, de méregdrága LED-es lámpákat, normális méretű visszapillantó tükröt adtak neki, módosítottak egy keveset a csomagtérfedelén, és a lökhárítók is egyszerűbbek lettek.
A lemezek alatt a Honda Civic Hybridből ismert IMA hajtáslánc kissé módosított változata dolgozik majd, ami azt jelenti, hogy egy 1,3 literes benzinmotor lesz beépítve, amelynek egy 14 lóerős elektromotor segít be a hajtásba, az erőátvitelt pedig egy fokozatmentes CVT váltó végzi majd. Az Insight átlagfogyasztása 4,4 liter benzin száz kilométeren, szén-dioxid-kibocsátása pedig csupán 101 g/km. Mindkét adat jobb, mint amit az új Toyota Prius tud, igaz, a Honda jóval gyengébb és várhatóan lassabb is nála.
Ha a vezető bekapcsolja az Ecological Drive Assist System nevű segédet, akkor az autó mindent a lehető legalacsonyabb fogyasztásnek rendel alá. A vezető grafikonon tanulmányozhatja saját fogyasztási adatait, de a sebességmérő háttérszíne is annak a függvényében változik, hogy épp mennyire spórolunk az üzemanyaggal.
A Civic Hybriddel ellentétben az Insight képes benzinmotor nélkül, kizárólag elektromotorral haladni dugóban vagy alacsony sebességnél, megálláskor leálíltja a benzinmotort, lassításkor pedig hengereket kapcsol le benne, és a fékenergiát árammá alakítva az akkumulátorokban eltárolja.