A sportváltozat karosszériája az ősszel bemutatott Mégane Trophy versenyautóéra (képünkön) hasonlít, ami leginkább az egyedi orrkiképzésen lesz tetten érhető. Emellett a Trophyhoz hasonlóan hátsó lökhárítója is egészen sajátos kialakítású lesz, középre helyezik a kipufogóját, de állítólag a penge alakú légbeömlők is megmaradnak. Kiszélesítik a kerékjáratokat, emiatt a hagyományos Mégane-nál szélesebb lesz a nyomtáv, tehát még jobban fog kanyarodni.
A kocsi ugyanazt a kétliteres turbótöltős motort használja, mint a régi generáció, de teljesítményét állítólag 20 lóerővel, 250 lóerősre emelték. A hatfokozatú manuális váltóval érkező hot hatch így körülbelül hat másodperc alatt is képes lehet álló helyzetből száz kilométer/órára gyorsulni. Ennek az erőnek kezelésére a kocsit különleges, kettős tengelyű elülső felfüggesztéssel szerelték fel, ami a hajtási befolyásokat hivatott csökkenteni a kormányon. Emellett a Renault hatalmas Brembo fékekkel és - némi plusz pénzért - részlegesen önzáró differenciálművel is felszereli a modellt, de a Mégane elektromos szervokormányát is átalakítják, hogy több visszajelzést adjon a sofőrnek.
Jelenleg csupán az autó háromajtós verziójának felpaprikázott változata készül, az ötajtós RS elkészülése még kétséges. A kocsi a márciusi premiert követően akár már idén nyár végén megjelenhet.