A Leon Twin Drive Ecomotive 47 lóerős elektromos motorját használja rövidebb utakhoz, és hagyományos belső égésű motorja csupán hosszabb utak esetén lép működésbe. Csúcssebességét a Seat 100 km/órában szabta meg, azonban a nagyobb probléma bevallottan a maximum 50 kilométeres távolság, amit a kocsi benzinfogyasztás nélkül képes megtenni. Mivel a Seat már 2014-ben szeretné piacra dobni a modellt, ezért ezt tartja annak a területnek, amelyen a legtöbbet javítaniuk kell. Főleg azért szükséges még ezen a területen a fejlesztés, mert a hibrid gyártásának beindítását követően majd a teljesen elektromos autók piacára is be kívánnak lépni. Ahogyan a márkát tulajdonló Volkswagen, a spanyolok is Twin Drive-nak nevezik hibrid-rendszerüket, ami nem csoda, mert lényegében megegyezik a Golfban már bemutatott rendszerrel. Nem csak a Leon motorjához nyúltak a mérnökök, de módosították váltót, a hűtő- és fűtőrendszert is.
Az autót Francisco Garcia Sanz, a Seat igazgatótanácsának elnöke és Erich Schmitt, a Seat elnöke mutatta be Miguel Sebastián spanyol ipari, idegenforgalmi és kereskedelmi miniszternek, aki egy rövid próbaúton is kipróbálta az autót. A Leon Twin Drive Ecomotive-ra a projekt első lépéseként tekint a Seat, a következő feladat a hatótávolság növelése mellett a feltöltés gyorsítása lesz.