A General Motors korábban határozatlan időre elhalasztotta a dízel V6-os Cadillac modellek bemutatását Európában, most pedig újabb, drasztikus lépésre kényszerül. A várakozáson aluli kereslet miatt csődbe ment az autók importálását végző holland Kroymans csoport, emiatt megoldhatatlanná válik rövid távon az amerikai luxusautók behozatala Európába. A Cadillac mellett a Hummer, a Corvette márkák is a Kroymanshoz tartoztak.
A Kroymans Group ellen csődeljárás folyik, a GM pedig tucatnyi piacról kénytelen kivonulni - mondta el az autóóriás egy magát felfedni nem kívánó munkatársa az Automotive News Europe, az autóiparral főleg gazdasági vonatkozásában foglalkozó lapnak. A GM csak néhány olyan piacon maradhat jelen a Cadillac márkával, mint például az Egyesült Királyság, Oroszország vagy Svájc, ahová - feltehetően - nem a holland viszonteladón keresztül juttatja el autóit.
A Kroymans csődje és a dízel V6-os európai programjának törlése katasztrofális következményekkel járhat a Cadillac számára, nem csupán azért, mert ezek a körülmények elvágják a céget a megcélzott vásárlói rétegtől, hanem azért is, mert a dízel modellek már készen álltak az eladásra. A háromliteres, 250 lóerős V6-os dízelek fejlesztését a cég 2007-ben indította, a motorokat pedig a GM által fele részben tulajdonolt olasz VM Motori dízel-specialista fejlesztette.
A Cadillac tervei szempontjából döntő lett volna a V6-os dízelek bevezetése, amely mellesleg a V8-as motorok előfutára lett volna, hiszen felméréseik szerint az európai autóállományban nagyjából fele-fele részben vannak jelen a dízel és a benzines motorral szerelt modellek, de az arány az olyan prémiumkocsik esetén, mint a Cadillac, a dízelek felé tolódik el. Az új motorral egyébként a CTS-t és az STS-t látták volna el. A programot végül azért halasztották el, mert az a cég szerint rövidtávon jövedelmező lett volna, hosszú távon viszont nagyobb költséget jelentett volna a cégnek, például a szervizháttér biztosítása miatt.
A Cadillac döntése meglehetősen kockázatos hosszú távon, hiszen az egyre szigorodó környezetvédelmi normák miatt a dízelmotorok alacsony károsanyag-kibocsátásukhoz és a benzinesekhez mért nyomatéktöbbletük, valamint kedvező fogyasztásuk miatt egyre komolyabb szerephez jutnak.