A Koenigsegg Quant, pontosabban egy elektromos sportautó megvalósításának ötlete az NLV Solar AG-től származik. A szintén svéd, napelemes elektromos technológiával foglalkozó cég kereste fel a Koenigsegget, hogy tervezzen autót a meglehetősen újszerű koncepció köré.
A Quant két hátsó kerekét hajtja egy-egy elektromos motor, 512 lóerős összteljesítménnyel, a motorok nyomatéka pedig 715 newtonméter. A motorelrendezés feleslegessé teszi a váltó, differenciálmű és számos, a meghajtáshoz kapcsoló alkatrész beépítését, ez pedig segít alacsonyan tartani az autó tömegét. A Quant 1780 kilót nyom, végsebessége 275 km/óra, 0-ról 100 km/órára pedig 5,2 másodperc alatt gyorsul.
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!
A további tömegcsökkentésről karbon-kompozit váz- és karosszériaelemek, és egy új fejlesztésű akkumulátorcsomag segítségével gondoskodtak. A Flow Accumulator Energy Storage, rövid nevén FAES az NLV fejlesztése, mindössze 450 kilogrammot nyom, és nem tartalmaz a környezetre veszélyes anyagokat, mint amilyenek például a legtöbb autógyártó által alkalmazott lítium-ion akkumulátorokban megtalálhatóak.
A FAES-rendszer mindössze 20 perc alatt feltöltődik és elméletileg 500 kilométeres hatótávot biztosít az autónak, amelynek elérését az autó karosszériájára filmszerűen felerősített napelemek is segítik. Az akkumulátorok és a napelemek munkáját a regeneratív fékrendszer egészíti ki.
Még több kép a galériában. Kattintson a képre!
A négyüléses, 4879 mm hosszú Quant B-oszlop nélküli karosszériát, és felfelé nyíló, sirályszárny ajtókat kapott, ami egyedülálló a négyszemélyes kocsik között. A beltérben többek között multifunkciós kijelzők, és háromzónás klíma biztosítja a kényelmet.
A Koenigsegg és az NLV már dolgozik a prototípus megépítésén, így nem kizárt, hogy egy éven belül már be is mutatják az első, utcai közlekedésre alkalmas változatot.