A kaliforniai Hawthorne-ban, a cég tervezőstúdiójában tartott bemutatón Elon Musk vezérigazgató rögtön el is vitte egy körre a Model S-t, hogy bizonyítsa működőképességét. Állítólag a Model S alapváltozata 480 kilométerig bírja egy feltöltéssel, de már terveznek hozzá egy erősebb akkumulátort, amely 960 kilométeren át tartana ki.
Ráadásul az amerikaiak azt is ígérik, hogy a padlóba épített lítium-ionos akkumulátorok feltöltése nem vesz 45 percnél több időt igénybe. A Model S nyomatékos elektromotorjának köszönhetően igen fürge, 0-100 km/órára 5,6 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége 193 km/óra.
Tiszta működése mellett a jól sikerül formaterv is az autó erőssége, az orr-részt valószínűleg a Maserati Granturismo, a hátsó traktust pedig a Jaguar XF ihlette. A két centi híján öt méter hosszú Model S vonalait egyébként a Mazda egykori amerikai főtervezője vetette papírra. Az elektromos sportszedán 21 colos kerekei mögött elöl hat-, hátul négydugattyús Brembo fékek rejtőznek, a lámpák elöl-hátul diódásak. Belsejében egy nagy érintőképernyős irányítókonzol és egy kisebb - műszerfalként funkcionáló - folyadékkristályos kijelző található, de folyamatos 3 G-s internetkapcsolat is rendelhető lesz. Nemcsak szép, praktikus is a Tesla szedánja, ugyanis öt felnőtt mellett még két gyereket is képes szállítani a csomagtartóban kihajtható szükségüléseken, de még ekkor is van hova tenni a csomagokat, ugyanis az autó orrában is van egy második poggyásztér.
Magára az autóra egy hároméves, még négy évvel meghosszabbítható garancia érvényes, míg akkumulátorára 7-10 év közti garanciát lehet kötni. Amerikában az ára az adókedvezményekkel 50 ezer dollár alatt lesz, az első példányokat a Tesla tervei szerint 2011 végén szállítják le az ügyfeleknek.