Amerikai kutatók azt vizsgálták, hogy mekkora távolságot tesznek meg a különböző, ugyanakkora területen megtermelt energiahordozókkal a járművek. A kísérlet kimutatta, hogy az az elektromos autó, amely energiáját kukorica és energianád (biomassza) elégetéséből nyeri, nyolcvan százalékkal nagyobb távot tesz meg, mint az, amelynek belső égésű motorját etanol hajtja.
Ezen kívül a kutatók figyelembe vették azt is, hogy mennyi szén-dioxid keletkezik az egyes bioüzemanyagok gyártása során. Megállapították, hogy az etanol előállítása kétszer annyi szén-dioxidot juttatott a légkörbe, mint a biomasszáé. A belső égésű motorok nem igazán hatékonyak, különösen az elektromos autókhoz képest nem. Ezen a legjobb etanol-előállítási módszerek sem változtatnak - mondta a Science című szaklapban megjelent cikk szerzője, Elliot Campbell, aki a Kaliforniai Egyetem kutatója. A jövőben olyan tényezőket is be szeretnének vonni összehasonlításaikba, mint a vízfogyasztás és az anyagi ráfordítás.
A világszerte piacvezető Bosch autóbeszállító szerint már az elkövetkezendő öt évben elérhető áron lehet majd hozzájutni az elektromos autókhoz. Amennyiben a fogyasztók elfogadják a viszonylag csekély távolságokat, amelyeket ezekkel a járművekkel meg lehet tenni - mintegy nyolcvan kilométert -, akkor akár öt-hat év múlva mintegy ötezer euróért kapható lesz az elektroautó például olyan országokban, mint India - jósolta a Bosch autórészlegének vezetője, Bernd Bohr az Auto Motor Sport német lapnak.