Az új motorban a gyártó közvetlen befecskendezéses, közös nyomcsöves technológiájának legújabb, harmadik nemzedéke található. Elődjéhez képest az nagyobb ikerturbós erőforrás így 32 lóerővel erősebb, 240 lóerős és 1600-as fordulatszámon jelentkező csúcsnyomatéka is 440-ről 450 Nm-re nőtt. Ugyanúgy ahogy elődje, az új háromliteres motor is egy hatfokozatú Aisin-automata váltóhoz van csatlakoztatva. Mindezekkel együtt a C5 7,9, a C6 8,5 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órára felgyorsítani.
A lóerők számának növekedése ellenére a Citroën szerint a kocsik fogyasztása 12, szén-dioxid kibocsátásuk pedig 15 százalékkal alacsonyabb, mint elődeiké. A gyártó közlése szerint mind a C5, mind a C6 modellek 7,4 litert fogyasztanak 100 kilométerenként, míg szén-dioxid-kibocsátásuk is egyezik, mindkét típusnak 195 g/km, és teljesítik az Euro 5-ös károsanyag-kibocsátási normát is.