Visszatérhet a legendás Audi Ur-Quattro, méghozzá az A5 kupé alapjain. A motorsportban sikert sikerre halmozó modell közel húsz év után kaphat méltó utódot, nem véletlen, hogy éppen az A5-re építkezve: az ingolstadtiak már korábban is párhuzamot vontak a kupé, illetve az Ur-Quattro formavilága között.
Ugyanolyan kemény versenyautónak szánják az A5-öt, mint amilyen az előd volt, a legfőbb célkitűzés a súlycsökkentés. 1400 kiló alá vinnék a mérnökök az összsúlyt, ennek érdekében ahol lehet, polikarbonátra cserélnék az üveget, a karosszéria építésénél pedig jelentős túlsúlyba kerülhet az alumínium.
Az Autobild cikke szerint könnyűsúlyú, de nagy, 19 vagy 20 colos felnik kerülhetnek az autóra, kerámiafékekről és aktív hátsó szárnyról is szó van. Állítható felfüggesztések és sport-differenciálmű hoznák ki a maximumot a quattro összkerékhajtási rendszerből.
Motorokkal kapcsolatban egyelőre csak találgatni lehet, annyi bizonyosnak tűnik, hogy az Audi izmos blokkot pakolna a géptető alá. 300 lóerős, duplaturbós kétliteres, illetve szintén duplaturbós, de 425 lóerős V6-os egységet emleget az Autobild, de elképzelhető a TT-RS öthengeres, 2,5 literes motorjának bevetése is, ez hengerszámban és lökettérfogatban is egyezne a Quattro 1987 és 1991 között gyártott második generációjának motorjával. Ha az Audi ezen az úton indul el, 375 lóerő körül lehet a csúcsteljesítmény.
Árban az S5 és az R8 közé lövik majd be az újdonságot, 2010 végére állítólag elkészül a tanulmány, a szalonokban 2012-ben jelenhet meg a szériagyártású verzió.