Egy olasz nagykövet és egy magyar miniszter vagdossa a mindkettőjüknek nemzeti színű szalagot
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Hölgyeim és uraim, én nem tudok motorozni és nem is értek hozzájuk - kezdte nyitóbeszédét a Közlekedési Múzeumban Gian B. Campagnola, Olaszország budapesti nagykövete, ami egy olasz férfitól elég komoly coming outnak számít mintegy negyven-ötven autós-motoros szakújságíró előtt. Campagnola úr persze rögtön mentette a helyzetet egy másik bevallásával, miszerint az esztétika betege, ezért különösen örül egy ilyen kiállításnak, ahová betérhet "gyógyulni".
Az Expo Motor Italia nevű kiállításnak június 9-étől 28-áig ad helyet a Közlekedési Múzeum, ahol jó pár régi motor mellett ezúttal az olasz motorgyártás legújabb remekei is megnézhetők. Az Olasz Külkereskedelmi Intézet által összehozott kiállításon az összes Magyarországon forgalmazott olasz motormárka képviselteti magát, igaz a hely szűke miatt márkánként csupán néhány modell látható, így jóval átfogóbb képet kaphatunk egy-egy márka kínálatából, ha betérünk valamelyik kereskedésbe.
Ennek a Bimota Tesi 3D-nek valóban múzeumban van a helye
Egy közlekedési eszközökre és azon belül is motorokra fogékony látogató ugyanakkor nem fog csalódni a kiállításban, hiszen egy helyen látható tíz olasz márka számos modellje, köztük néhány igen különleges darab is. Ilyen például egy gyönyörűen felkészített Bimota versenymotor, amely Talmácsi Gábor világbajnokságot nyert 125 köbcentis versenygépe mellett csillog. Az új motorok mellett két veterán képviseli a múltat, az egyik egy 1969-es Moto Guzzi Stornello, ám az igazi attrakció egy 1958-as Ducati 175 Gran Sport versenymotor is, amely ultrakönnyű, alumíniumból készült idomzatával fájdította a korabeli versenyzőpalánták szívét. És ha már veteránok, akkor érdemes egy kicsit lépcsőzni is, mert az időszakos kiállítás fölött van a Közlekedési Múzeum kismotor- és robogógyűjteménye, ami kötelező program minden motorrajongó számára.
110 éves múltjuk van Az Expo Motor Italia nevű rendezvény a május közepe óta tartó Italian Festival programsorozat része, amely az olasz kultúrát, tudományt, zenét, technológiát és formatervezést hivatott népszerűsíteni. A motorkiállítás létrejötte nem véletlen: az olasz ipar és mindennapi élet szerves részét képezik a motorizált kétkerekűek, amelyek története nem kevesebb, mint 110 évre nyúlik vissza az 1899-ben megjelent híres Lilliputtal. A Gilera 1909-ben, a Benelli 1911-ben, a Guzzi 1921-ben jelent meg, majd ezeket követte a Morini, a Ducati, a Piaggio, a Beta, a Malaguti, a Bimota és 1968-tól az Aprilia. |