Ősztől az Alfa Romeo MiTóban is megjelenik a Fiat által kifejlesztett MultiAir-motortechnológia. A pillangószelep nélküli motorokban az egyes hengerekhez tartozó szívószelepeket a vezérműtengelytől függetlenül lehet nyitni-zárni egy elektrohidraulikus rendszer segítségével, így a hengerekbe jutó levegő mennyisége folyamatosan alkalmazkodik a forgalmi szituációkhoz vagy a vezető stílusához. A vezérműtengely és a szelepek közé egy olajjal telt kamrát tesznek, a kamrát szolenoid szelep nyitja és zárja. Zárt állapotban a kamra szilárd, és a motor úgy viselkedik, mint egy hagyományos benzinmotor, tehát a vezérműtengely közvetlenül irányítja a szelepet. Nyitott állapotban viszont függetlenedik tőle, így a nyitás mértékét és idejét rugalmasan lehet szabályozni. Az égés optimalizálásával nem csupán a teljesítményt sikerült növelniük az olasz mérnököknek, ezzel párhuzamosan a károsanyag-kibocsátást is csökkentették: teljesítményben tíz, nyomatékban tizenöt százalékos pluszt jelent a MultiAir, miközben szén-dioxidból 10, nitrogén-oxidból 40-60 százalékkal bocsát ki kevesebbet. Ráadásul a MultiAir technológiával egyszerre a start-stop rendszer is megjelenik, ami tovább fogja csökkenteni a fogyasztást.
A Multiair technológia működése
A MiTo kínálatában az 1,4 literes benzinmotor jelenik meg MultiAir-technológiával, háromféle konfigurációban. Feltöltés nélküli a 105 lóerős verzió, míg a 135 és 170 lóerős kivitel turbós, öt- és hatfokozatú manuális váltóval kínálják őket. Csak egy különkiadáshoz, a sportos Quadrifoglio Verde MiTóhoz lesz elérhető a legerősebb blokk, a másik kettő bármilyen MiTo-konfigurációhoz rendelhető lesz.
Szeptemberben jelennek meg a kereskedésekben a MultiAir-es MiTók, a 170 lóerős különkiadás valamivel később érkezik. Később várhatóan a Fiatokban és a Lancia Deltában is lecserélik a pillangószelepes 1,4-eseket az új MultiAir egységekre.