Megérkezett a Lexus kisebbik kabirója.
Elsősorban a német piacra törhetnek be vele, itthon pár darab értékesítése is nagy szám lenne
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Aki ismeri a Lexus-kínálat tagoltságát, tudhatja, hogy - finoman szólva - fél liter hengerűrtartalmon belül nem fogja háromféle teljesítménnyel megtalálni ugyanazt az autót. A Lexus hat modellje a motorokkal variálva összesen tizenegyféle összeállításban szerepelhet, miközben az IS 250C legnagyobb vetélytársának mondott BMW 3-as kabrió egyedül nyolcféle motorral kapható. A Lexus IS szedán iránt érdeklődők között volt már olyan, aki 1,6-os motorral szerette volna megvenni. Miért ne, ha egyszer a bajor ellenfél tucatnyi erőforrással kínálja a maga gyermekét, a legolcsóbb és a legdrágább közt akár háromszoros árkülönbséggel? A sokféle konfigurálási lehetőség közül mindenki megtalálhatja a kívánt változatot.
A Lexusok nem erről az alapról indítanak. Ha az említett IS szedánt nézzük, kezdetben egyetlen 2,5 literes, V6-os motorral mutatták be, majd ehhez jött a 220d azzal a dízelmotorral, amely korábban Toyotákban debütált. A harmadik változat az IS F, iszonyatosan erős V8-asával. Így lett "teljes" a paletta. A selymes járású V6-os a kifinomult automatával igazi ékszer tízmilliós árszinten, a teherautó-hangú dízel a kézi váltóval a legtöbbek szerint nem az igazi, viszont nyolcassal kezdődik az ára, az IS F pedig sportkocsis élményt ad húszmilliónál jóval többért.
Amerikai IS-ek Az USA piacán az IS 250 összkerékhajtású változatban is kapható, illetve létezik a hátsókerekes IS 350, amelynek 306 lóerős V6-osa 5,6 másodperc alatt gyorsítja 60 mérföld/órára (96 km/óra) a kocsit. Kerregő dízel? Az nincs. |
Az országúton igazán elemében érezheti magát a sofőr
A német prémiumgyártókon nevelkedettek szerint motorikusan akad néhány rés ezen a kínálaton, de ismétlem, a Lexus-offenzíva nem erről szól. Inkább kiszemelnek egy piacilag nagyon sikeres célpontot a prémiumszegmensben, és elkészítik a hihetetlenül jó minőségű vetélytársát. Amikor 1989-ben megjelent "a" Lexus, az egyetlen luxusszedánt jelentett, amely a nagy német kocsikkal volt hivatott felvenni a versenyt az USA-ban. Az LS két és fél év alatt romba döntötte a neves európai gyártók szépen felépített eladási mutatóit: a legsikeresebb felsőkategóriás autó lett Amerikában, ahol a tehetősebb vásárlók azelőtt leginkább Mercedes-Benzt, BMW-t vagy Jaguart vettek, ha import-luxusra vágytak. Az IS-t (Individual Sport) már egyenesen a német "propelleres" és "csillagos" arcába tolták bele, de főleg az előbbiébe: sportos, elegáns limuzin és kombi, az orrba hosszában beépített soros hathengeres motorral, hátsókerék-hajtással. Aztán évekig vezette a vevőelégedettségi listákat - többek között Németországban. A Lexusnál később a jól kiérlelt hibridtechnikával látták el a nagy limuzinokat, a GS-t és az LS-t, valamint a szabadidő-autó RX-et: mindháromból többet látni az utakon, mint a csak benzines változataikból. Ezen a téren a saját útjukat járva minden bizonnyal általánossá fogják tenni a hibridhajtást a Lexusokban (és a Toyotákban), bár hivatalosan semmi biztosat nem tudni arról, hogy a középkategóriás IS-ből mikor lesz hibrid.
Az IS-kabriókkal a Toyota dél-franciaországi design-központjánál tartottunk pihenőt
Erre most itt van a jól bevált recept. Szakítsunk egy kis rést a lila ködfüggönyön, amit a hőn szeretett konkurencia vont az európai vásárlóközönség szeme elé, csípjünk le csupán egy kicsiny szeletet mások tortájából, és mondjuk meg mi a tehetős, megállapodott köztudatnak, hogy mire van szüksége: egyetlen kivitelben készülő, az IS szedánból kifaragott, annak jól bevált műszakiságán álló, négy felnőttnek tágas helyet adó keménytetős japán kabrióra.
V8-as kabrió a nyugdíjasoknak Egyébként évek óta kapható Lexus-kabrió Európában, de Magyarországon ritkán látni. Az SC 430 ugyanazt az ötfokozatú automatát és V8-ast kapta 2001-ben, amit a korabeli LS 430, csak a kabrióban néggyel több, vagyis 286 lóerővel. Nagyjából ekkora hajszállal, tehát háromtized másodperccel volt jobb a gyorsulása is, 6,4 másodperc alatt ért 100-ra. Hasonlított a Mercedes-Benz SLK-ra, hisz ugyanúgy motoros keménytetőt kapott, van viszont két (szűk) ülése hátul. Az SC formáját már a Cote d'Azur-re telepített Toyota Europe Design Developmentben (EDD) tervezték, ott, ahol most az IS 250C-t az európai szaksajtónak bemutatták. Itt megtudtuk, hogy az IS kabrióváltozatát a fiatalabb, míg a korábbi SC-t az idősebb korosztálynak tervezték. |
A célközönség-elképzeléseket ábrán szemléltetve bemutatták, hogy az SC a hatvanasok autója, tehát az ötveneseknek szánt IS 250C valóban a fiatalabbaké. A grafikon legalján elhelyezkedő negyvenes korosztály az IS szedán bohó, ifjú vásárlóereje. A Lexus célja a "fiatalítás" mellett az, hogy teljesen új vásárlókat csábítson át az eddig jellemzően férfiak által preferált márkához. Az új kabrió egyaránt szól a női és férfi ügyfeleknek, akiknek gyermekei már felnőttek, ők maguk pedig "aktívan pihenik ki" munkás éveiket a golfpálya melletti bárban. A feladathoz felnőve a Lexus négy teljes értékű üléssel, keménytetővel rendelkező kabriót akart építeni, amely passzol ehhez az örökifjú életstílushoz.