Hamarosan kezdődik a Tata filléres autója, a Nano első generációjának sorozatgyártása, sorsolással választották ki azokat a szerencséseket, akik vásárolhatnak a miniautóból.
Készül európai változat is a pöttömből, de ezt drágábban tervezi forgalmazni az indiai gyár, mert az öreg kontinensen gazdagabb felszereltséggel és több biztonsági kellékkel kerül piacra a modell.
Szó volt arról is, hogy az itteni változatot a helyi törésteszt-követelményeknek megfelelően módosítják, bár elképzelhető, hogy ez végül nem lesz szükséges. Indiából áthoztak egy kisautót a nagy-britanniai MIRA tesztközpontba, ahol az autó meglepően jól szerepelt a törésteszten.
Az indiainál jóval keményebb, 56 km/órás frontális tesztet végeztek az autóval, ezt Ázsiában csak három év múlva tervezik bevezetni. Ennek ellenére a Nano jó eredményt ért el, olyannyira, hogy az európai változat a maga sok légzsákjával jó esélyekkel célozhatja meg a négycsillagos EuroNCAP-minősítést.
Elégedetten, de nem meglepetten fogadták a Tata illetékesei az eredményeket. "Indiában már megcsináltuk ezeket a teszteket saját költségünkre" - mondta Dr. Clive Hickman, a Tata főmérnöke. "Tudtuk, hogy a Nano át fog menni a vizsgán, de ez így is nagy pillanat számunkra."