Mikko Hirvonen tökéletes hétvégét zárt, és visszavágott Loebnek a tavalyi vereségért. Előnye három pont a bajnokságban
Annak ellenére Latvala nyerte a vasárnapi első gyorsaságit, hogy főnöke megmondta neki, mindegy hogy a harmadik, vagy a negyedik helyen végez. A többiek már nem nagyon erőltették a dolgot, Loeb beletörődni látszott a második helyébe, Sordo pedig a negyedikbe. Mögöttük annál nagyobb csata kezdett kibontakozni, Rantanen, Ogier és Ketomaa között a pontszertő helyekért. Egy ötödik időt repesztett Wilson, aki a nyolcadik pozíciót birtokolta ekkor. A következő szakaszon a rend kedvéért Loeb futott egy első időt, jelezvén Latvalának, hogy eszébe se jusson a második helyről álmodozni. Ogier autózott még nagyot, öt másodperc alá csökkentette hátrányát Rantannel szemben. Hirvonen eközben kockázatvállalás nélkül hajtott végig a pályán, a szervizbe 26 másodperces előnnyel tért vissza.
Két szakasz volt ekkor hátra, senki nem várt már meglepetést, egyedül a Rantanen-Ogier meccs okozott izgalmakat, no meg Rautenbach, aki nagy sebességgel esett be a fák közé. A finn televízió élő adásának köszönhetően - a közvetítés miatt az első tíz autó fordított sorrendben indult - milliók követhették figyelemmel a piruettet, és lélegezhettek fel, amikor kiderült, hogy a versenyzőknek kutya bajuk. A gyorsaságit minimális különbséggel Latvala nyerte Sordo előtt. Ogier már 0,6 másodpercre közelítette meg Rantanent, ezért az utolsó szakaszra is maradt izgalom.
Hiába próbált meg mindent Sébastien Loeb, ezúttal nem ő volt a leggyorsabb. Ő is tudja, hogy nem a szombati defekten múlt, anélkül is csak második lett volna
A záró szakaszon szintén Latvala volt a legjobb, a magukból mindent kiadó Ogier és Rantenen előtt. A finn meglepetésember előnyéből 0,3 másodperc megmaradt, ennyin múlott az ötödik hely sorsa. A versenyt Hirvonen nyerte, aki ezzel sorozatban harmadszor, pályafutása során pedig tizedszer aratott futamgyőzelmet. Összetettbeli előnye három pontra nőtt a második Loeb előtt, míg a harmadik Latvala a bajnokságban negyediknek jött fel. Sordo hozta a kötelezőt, és csapatának a pontokat, így a Ford csak három egységgel tudta csökkenteni lemaradását a Citroënnel szemben. Rantanen ötödik helye szenzációs, Ogier sem lehet csalódott, elsőként gratulált a célban versenyzőtársának. A hetedik helyen a szintén finn Ketomaa érkezett Subarujával, míg az utolsó pont gazdája Matthew Wilson lett.
A JWRC-ben eldölt a világbajnoki cím sorsa. A cseh Prokop legyőzhetetlen volt Finnországban is, és mivel Kosciuszko az utolsó futamon nem szerezhet már pontot, Burkart pedig matematikailag nem érheti utol, így ő a 2009-es esztendő junior győztese.
Nagy az öröm a Fordnál, ezúttal minden az ő szájuk íze szerint alakult. Latvala némileg feledtette lengyelországi butaságát, és csak remélheti, hogy nem azon fog múlni a világbajnoki címek sorsa
A futamot meglátogattata Sebastien Vettel, akit a közös támogató révén a Citroën csapat látott vendégül. A fiatal németnek nagyon tetszett a rali-vb légköre, nem zárta ki, hogy egyszer ő is belekóstol majd ebbe a világba. Loeb elismeréssel adózott a másik jelenlévő F1-es pilóta, Kimi Räikkönen teljesítménye előtt. Bár a Ferrari finnje kiesett szombat délután, addig remekül tartotta a lépést a tapasztalt profikkal.
A rali-világbajnokság egy hónap múlva Ausztráliában, vadonatúj pályákon folytatódik. Összesen három verseny van még hátra, egyelőre megjósolhatatlan, hogy kihez kerülnek majd év végén a trófeák.
A verseny végeredménye:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 2:50:40,9 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | +25,1 |
3. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +49,9 |
4. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:06,1 |
5. | Rantanen/Lukka | Ford Focus RS WRC | +4:18,2 |
6. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | +4:18,5 |
7. | Ketomaa/Sternberg | Subaru Impreza WRC | +5:07,5 |
8. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +6:33,6 |
1. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 3:17:03,1 |
2. | Pinomäki/Kaskinen | Renault Clio R3 | +55,5 |
3. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | +3:20,9 |
A világbajnokság állása:
1. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 68 |
2. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 65 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 44 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 31 |
5. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | 27 |
6. | P. Solberg/Mills | Citroën Xsara WRC | 25 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 20 |
8. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 16 |
1. | Citroën Total World Rally Team | 119 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 105 | |
3. | Stobart VK M-Sport Ford Rally Team | 64 | |
4. | Citroën Junior Rally Team | 33 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 20 |
1. | Prokop/Tomanek | Citroën C2 S1600 | 46 |
2. | Kosciuszko/Szczepaniak | Suzuki Swift S1600 | 42 |
3. | Burkart/Kölbach | Suzuki Swift S1600 | 35 |