Az élmezőnyből egyedül Turán autózott hiba nélkül. Délutánra az autót is sikerült beállítani, az eredmény: első hely
A várakozásoknak megfelelően a szakaszon a "nagy négyes" tagjai végeztek az élen, a kezdő, lakodalom miatt lerövidített gyorsaságin. Herczig-Spitzmüller-Turán-Turi volt a sorrend, mögöttük ifj. Érdi, Hideg Krisztián, és Asi vívtak nagy csatát. Az N4-es kategória éllovashoz nagyon közel álltak riválisai, két másodpercen belül öten is követték. A második szakaszt is Herczig nyerte, de ezúttal Turi következett mögötte, aki ezzel összetettben is feljött a második helyre. Nem gondolta volna ő sem, hogy a következő szakaszon annyira összetöri az autóját, hogy szinte felismerhetetlenné válik a roncs. Nagyjából 150-160 km/h-s sebességgel csúsztak le az útról a fák közé, a Subaru WRC kettészakadt, óriási szerencse, hogy a versenyzőknek nem esett komolyabb bajuk. A szakasz a baleset miatt etap lett, és ezzel megkezdődött az időbeli csúszások sorozata is.
Itt még egyben a Subaru WRC, néhány kanyarral később már csak egy kupac hulladék fém és műanyag maradt belőle. A Turi/Tóth páros megúszta, de alighanem idénre ennyi volt nekik a versenyzés
A második kör első pályáján - ahogy az addigi összesen - Herczig érte el a legjobb időt, előnye már majdnem 10 másodperc volt Turán és Spici előtt. Negyediknek Érdi jött fel, akit az országos értékelésben élen álló Asi követett. A helyzet a nagyon gyors ötödik gyorsaságin nem változott, de a Nyárásvölgy-Hetvehely szakaszon újabb baleset történt. Az érthető módon siető Spitzmüller/Kazár duó felborult a Lancer WRC-vel, kiszakadt a hátsó futóművük. Előttük Herczig defekttel jött át, így nagy szerencséje, hogy a rendezők a mentés, majd a rajt és a cél közti rádióösszeköttetés meghibásodása miatt ismét etappá nyilvánították a szakaszt. Ekkor már több mint egy órás csúszás volt, nem lehetett kellemes a kánikulában a tűzálló ruhában várakoznia a versenyzőknek.
A nap kétharmadánál Herczig magabiztosan vezetett, Turán a nyomában, a többiek alaposan lemaradtak. A hetedik gyorsasági ismét érdekes szituációt produkált: a pálya utolsó részén Asi felborult egy defekt miatt - a sok defekt oka amúgy a belső ívekre kihelyezett farönköknek köszönhető - felborultak, de talpra estek, és kiértek a célba. Ott viszont egy eddig nem tisztázott összetűzésbe keveredtek az egyik vetélytárs családjával, akik szerint Asiék tiltott szervizelésre készültek a folytatás érdekében. Az ügynek alighanem lesz folytatása, mindenesetre a pilóta kiállt a versenyből. Nap végére magára talált Turán, sorra nyerte a gyorsaságikat, és mivel Herczig ismét defektet kapott, át is vette a vezetést. A Peugeot tíz másodperccel vezet a Subaru előtt, Érdiék lemaradása már tetemes. A negyedik helyen a romániai vendég David áll, aki Hadikot és Osváthot előzi meg. Remekül sikerül egyelőre Bútor Róbert visszatérése az S1600-osok közé, a C2-vel az abszolút 11. helyen álló pilóta toronymagasan vezeti kategóriáját.
Ezt a defektet Spiciék balesete miatt még következmények nélkül szenvedte el a Herczig/Baranyai kettős, a következő viszont már a vezető helyükbe került. A bajnokság szempontjából a második hely sem rossz nekik
Valószínűleg nem ilyen szombatról álmodtak a versenyzők, rendezők, és a nézők sem. A nyár derekára előrehozott versenyen mindenki szenvedett a forróságtól, a számos baleset és a csúszások pedig még inkább tetézték a bajokat. A közönség egy része délután a strandot választotta a hiábavaló várakozás helyett, a hírek szerint egy-két versenyző fejében is megfordult ez a gondolat. Vasárnapra négy szakasz maradt, Turánék jó úton haladnak az abszolút győzelem felé.
Mivel a pécsi verseny 2010-re Historic eb futamra kandidál, ezért a nézők a "nagyok" előtt a régi versenygépek látványát élvezhették
A verseny állása az első nap után:
1. | Turán/Zsíros | Peugeot 307 WRC | WRC | 56:00,6 |
2. | Herczig/Baranyai | Subaru Impreza WRC | WRC | +10,5 |
3. | ifj. Érdi/Rubóczky | Subaru Impreza WRC | WRC | +1:56,5 |
4. | David/Beldie | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +3:04,7 |
5. | Hadik/Juhász | Subaru Impreza N12 | N4 | +3:07,5 |
6. | Osváth/Farnadi | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +3:22,9 |
7. | Krózser/Fodor | Mitsubishi Lancer Evo IX | N4 | +3:28,9 |
8. | Rongits/Hannus | Mitsubishi Lancer Evo VII | A8 | +3:42,0 |