Radikális MX-5-öt mutat be a Mazda a Frankfurti Autószalonon, a Superlight Concept szériagyártására azonban nincs sok esély. Peter Birtwhistle, a japán gyár európai részlegének formatervezési igazgatója szerint inkább csak afféle megvalósult álom, elsősorban ráadásul az övé, elkészítése pedig csak azért vált lehetségessé, mert a súlycsökkentés újabban az egyik legfontosabb terület lett az autóiparban.
A frissített MX-5 alapjaira épül a tanulmány, a kétüléses speedsterből azonban minden felesleges alkatrészt kidobáltak. Még a szélvédőnek is mennie kellett annak érdekében, hogy az önsúly egy tonna alatt maradjon, ha csak öt kilóval is, de sikerült az álomhatár alá menni. Az üveg hiánya miatt az alumíniumból készült motorháztetőt meghosszabbították a műszerfalig, középre pedig egy szintén alumíniumból készült, széles látószögű visszapillantó került.
Egyedi bukókeretet készítettek a tanulmányhoz, amelyek megakadályozzák, hogy az utasok feje körül zavaró turbulencia keletkezzen, hátsó keretébe pedig ledes féklámpák kerültek. Karbonszálas anyagból készült versenyüléseket szereltek a kabinba, ugyanazzal a barna bőrkárpitozással, amelyet a kormányra és műszerfalra is húztak.
Utóbbi egyébként ugyanaz, amelyet a széria MX-5-be is szerelnek, csak éppen üvegszálas erősítésű, könnyűsúlyú műanyagból készült, az olyan extráktól, mint a légkondicionálo pedig megfosztották. Maradt az alap, 126 lóerős, 1,8-as benzinmotor, ötfokozatú manuális váltóval párosítva, a jobb akusztikus élmény érdekében Mazdaspeed kipufogót és légszívót kapott.
A 995 kilós sportkocsi 8,9 másodperc alatt gyorsul százas tempóra, átlagfogyasztása 6,3 liter száz kilométerenként. Ezzel szemben a hagyományos 1,8-as modell 1080 kilós, gyorsulása 9,9 másodperc, fogyasztása pedig 9,5 liter.