Egy internetes online sajtótájékoztató keretei között mutatta be 2010-es újdonságait a Kawasaki, ami betudható az új idők szelének és a gazdasági válságnak is - így nem kellett több száz újságírót méregdrágán utaztatni, etetni és elszállásolni. Egetverő újdonsággal ezúttal nem rukkoltak elő, talán még tartogatnak valamit a későbbi motorszalonokra, bár ennek valószínűsége meglehetősen kicsi.
Megőrízte az előd stílusát, de jóval vadabb lett az új Z1000
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
A legizgalmasabbnak darabnak az új Z1000 számít, amelynek ezúttal tényleg minden csavarját kicserélték. A motor külseje alapvetően megőrizte az előd stílusát, de annál jóval hegyesebb és agresszívebb lett. A régi acélcső váz helyett egy - sportmotorokéhoz hasonló - alumínium deltavázat kapott, amelyben egy vadonatúj, immár 1043 köbcentis soros négyhengeres motor dolgozik a korábbi 953 köbcentis helyett. A teljesítmény 13 lóerővel, 138-ra nőtt, de ami ennél fontosabb, hogy 110 Nm a csúcsnyomaték, amit már viszonylag korán, 7800-as fordulatnál lead a motor.
Gyári videó a Z1000-ről
Természetesen javítottak a futóművön is: a kissé furcsa védőburkolat alatt egy új, minden paraméterében állítható 41 mm-es fordított első villa lapul, míg a hátsó rugóstagot szinte vízszintesen építették be, ami állítólag azért is hasznos, mert így nem éri akkora hőhatás a blokktól. Apróság ugyan, de megér egy mondatot az új, teljesen digitális műszerfal is, amelynek állítható a dőlésszöge.
Átszabták a ZX-10R külsejét, de műszakilag szinte nem változott semmi
Nagyobb légbeömlőket és plexit kapott a GTR1400
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Látszólag alig változott valami a GTR1400 nevű túrabatáron, ám ha egymás mellé tesszük a régi és az új modellt rögtön kiderül, hogy alaposan átszabták. Nagyobb lett a plexi és újak az oldalidom légbeömlői, hogy még hatékonyabb legyen a hatalmas blokk hűtése. Nem elhanyagolható részlet, hogy a GTR megkapta a japán gyár továbbfejlesztett traction control rendszerét, hogy még könnyebb legyen kordában tartani a 155 lóerős teljesítményt. Újdonság még, hogy fűthetőek a markolatok, áthelyezték a kesztyűtartót és egy kicsit feszesebbre hangolták a futóművet.
Műszakilag azonosak, de az egyik terepre, a másik a városba készültA végére két 125 köbcentis kismotor maradt: az egyhengeres, négyütemű KLX125 egy remek kis túraendurónak ígérkezik, míg a hasonló technikát felvonultató, de városi szaladgálásra tervezett D-Tracker egy vagány supermotó. A célközönség elsősorban a motorozni vágyó fiatalokból áll, így valószínűleg ennek szellemében lövik majd be a két motor árát is, ám erről még nem tudott tájékoztatást adni a márka hazai importőre.