Az autót már régóta várta a közönség, nem csupán azért, mert ez a Lexus történetének első szupersportautója, hanem mert az első LFA-tanulmányt még 2005-ben, Detroitban mutatták be, majd a japánok 2007-ben és tavaly is új prototípusokkal jelentkeztek. Mostanra elkészült az autó végleges, LFA névre átkeresztelt változata, amely módosított első és hátsó lámpákat, három középre tett kipufogót, és a sebesség függvényében kiemelkedő hátsó szárnyat kapott. Ahogy az egy ilyen jellegű sportautónál szinte természetes, az LFA váza és karosszériaelemei nagyrészt szénszálas anyagból készültek, így a 4,5 méter hosszú kocsi mindössze 1480 kilós, első és hátsó tengelye közti tömegarány pedig majdnem tökéletes, 48:52 százalékos.
A Ferrarikkal is versenyre kelő kocsi orrába kifejezetten erre a célra épített 4,8 literes, V10-es motort építettek, hibrid hajtás nem került bele. Ez az erőforrás 560 lóerős, 480 Nm-es csúcsnyomatéka 6800-as fordulatszámon jelentkezik, de ennek kilencven százaléka már 3700-tól rendelkezésre áll. A szelepek és a beömlő titánból, a dugattyúk kovácsolt alumíniumból készülnek, a száraz karteres kenés révén még gyors kanyarokban is tökéletes az olajellátás.
Gyári videón az LFA
A kompakt méretű motorhoz - amely állítólag kisebb, mint egy átlagos méretű V8-as erőforrás - egy négy üzemmóddal rendelkező, hatfokozatú, robotizált sebességváltót kapcsoltak, amely a hátsó kerekekhez küldi a motor erejét. A sebességváltó csak egykuplungos, leggyorsabb módban 0,2 másodperc alatt vált sebességet. Egy szupersportautónál felettébb szokatlan, hogy a kormányzás rásegítése tisztán elektromos, általában a hidraulikusat vagy az elektro-hidraulikusat szokták választani a gyártók, hogy több visszajelzés érkezzen a vezető tenyerére a kerekek és az út kapcsolatáról.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
A Lexus szerint az autó 3,7 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/órára felgyorsulni, míg végsebessége 325 km/óra. Felfüggesztése elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros, a megállásról pedig hat-, illetve hátul négydugattyús féknyergekkel szerelt Brembo-kerámiafékek gondoskodnak a 20 colo,s BBS felnik mögött.
A Lexus csak 500 darab LFA-t kíván építeni, és már meg is kezdték felvenni a rendeléseket az autóra. Az első tulajdonosok legkorábban jövő év végén tehetik majd rá kezüket a 375 ezer dollárba, azaz körülbelül 66,5 millió forintba kerülő autóra. 2012-ben elméletileg a japánok két újabb változatot is készítenek majd a kocsiból, amelyek közül az egyik az eredeti modellnél erősebb, versenypályára termett modell lesz.