Nehéz szavakat találni Loeb és Elena teljesítményére. A sorozatban hatodik címét begyűjtó páros a szerencsével sem áll hadilábon
Két nap után Loeb előnye már fél percnél is több volt Hirvonen előtt, a finn már csak a csodában bízhatott. Ez a csoda például lehetett volna az, ha Loeb hibázik (erre nagyon nem lehetett számítani), vagy az, hogy a Citroën elromlik (ez sem volt jellemző idén), de normális körülmények között nyolcvan versenykilométer alatt harminc másodpercet ledolgozni - szinte lehetetlen vállakozásnak tűnt.
A napi négy szakasz közül az elsőn alig néhány tizedet sikerült lefaragnia az üldözőnek a hátrányából, pedig ő aztán minden vesztenivaló nélkül nyomhatta a gázt - ha legrosszabb esetben kiesik, akkor sem végzett volna hátrébb a tabellán. Az eredmények ugyanazt mutatták, mint pénteken és szombaton: a két éllovas messze a többiek előtt, mögöttük Petter Solberg és Sordo, míg utánuk a maradék WRC-s brigád. Utóbbiak közül ezúttal Latvala volt a legjobb, Ogiert és Henning Solberget előzte meg, míg az eddig mindkét napon kieső, de újra visszaálló Östberg futotta a nyolcadik időt.
A következő, hosszabbik pályán újra megcsillant némi halvány reménysugár Hirvonen számára, aki minden dühét beleadva csúszkált végig a saras gyorsaságin, és 11,2 másodpercet vert a kissé már spóroló Loebre. A franciát még Sordo, Solberg és Latvala is megelőzte, az előnye így 18,2 másodpercre csökkent, viszont már csak két szakasz volt hátra. A vezető helyeken továbbra sem történt változás, így térhetett vissza a mezőny a szervizparkba.
Hirvonen tényleg mindent megpróbált, de a géptető felcsapódása végképp megadásra kényszerítette. Jövőre újra megpróbálhatja legyőzni a franciát
Az évad utolsó két gyorsaságija előtt Loeb bevallotta, talán túlságosan is óvatos volt az előző pályán, és lehet, hogy a kelleténél jobban magára húzta Hirvonent. A reggeli szakasz ismétlésén a vérszemet kapó finn abszolút a limiten autózott, a pálya harmadánál kissé Loeb előtt állt, amikor egy ugrató utáni földetéréskor eltörtek a géptetőt rögzítő fülek, majd nem sokkal később felcsapódott az egész motorháztető. Nem volt mit tenni, meg kellett állni, és rögzíteni a kilátást lehetetlenné tévő alkatrészt, amely az ablaktörlő működését is akadályozta - ez több mint egy percbe került. Ezzel pedig nemcsak a világbajnoki cím, de még a Wales-rali második helye is veszélybe került, hiszen az egymást hajszoló Sordo és Petter Solberg is nagyon megközelítették a finnt. Az úton kisebb-nagyobb kövek voltak, amelyeket esetenként kerülgetni kellett, nos ez nem mindenkinek sikerült. Először Ogier talált el egyet és esett ki, majd Burkart járt hasonlóan, ő megúszta egy defekttel, végül Latvala is alaposan megrongálta autója futóművét.
Loeb nagyon kényelmes, majdnem másfél perces előnnyel várhatta 2009 utolsó szakaszát, miközben Sordo fente a fogát Hirvonenre, Petter Solberg pedig mindkettejükre. Ahogy arra számítani lehetett, a francia nem sietett, kényelmesen beért a célba, annál inkább a mögötte álló három pilóta. A szakaszt végül Hirvonen nyerte, egyetlen tizeddel Sordo előtt, így egy másodperccel összetettben is előtte maradt, és ahogy a bajnokságban is, úgy a Wales-ralin is a második helyen végzett. A spanyol nagyon szoros csatában lett harmadik, nem véletlenül jósolják sokan, hogy 2010-ben eljöhet az ő ideje. Petter Solberg álma - mely szerint a dobogóra szeretett volna állni - nem valósult meg, de nagyon közel állt hozzá. Az ötödik helyet, messze lemaradva az őt megelőzőktől, Henning Solberg gyűjtötte be, a magától többet váró Matthew Wilson előtt. A hetedik helyre Latvala jött be, míg nyolcadikként Rautenbach ért célba.
Az egész versenyen fölényesen vezette a kategóriát, és élete első PWRC-s győzelmét szerezte volna Brynildsen, aki visszavett a harmadik napra, de így is két perccel előzte meg Prokopot. A verseny után viszont a Skoda szabálytalan fékje miatt kizárták, ezért a cseh kapta a tíz pontot, aki egyébként a JWRC sorozat idei győztese, és akinek PWRC-ben is komoly esélyei voltak, míg Argentínában ki nem zárták, szintén egy fék miatt. Ő végül az év végi ezüstöt szerezte meg. Arai ért be a futamon másodiknak, aki az esőben alaposan megszenvedett a Subaruval, míg a harmadik helyre az igen fiatal, szintén cseh Semerád ért be. A kilencedik helyere voltak jók a magyarok, Mayer Gábor és Tagai Róbert kitartását nem jutalmazták ponttal. A már világbajnok, értékelésen kívül induló Araujó/Ramalho/Mitsubishi Lancer Evo IX trió Prokopot is megelőzve az abszolút kilencedik helyen végzett.
Majdnem elcsípte a második helyet Sordo, aki immár murván is képes felvenni a versenyt a legjobbakkal. Csapata jövőre is számít rá
Immár sokadszor láthatott a közönség a téthez méltó finálét Walesben; Hirvonen is megérdemelte volna a győzelmet, de igazán senki nem mondhatja, hogy Loeb érdemtelenül lett volna újra világbajnok. A finn mindenesetre már a célban megígérte, hogy 2010-ben újra megpróbálja. A szezon során számos fordulópont volt, melyeket hamarosan egy külön cikkben elevenítünk fel.
A verseny végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 3:16:25,4 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | +1:06,1 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | +1:07,1 |
4. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | +1:28,1 |
5. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | +6:28,0 |
6. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | +7:46,0 |
7. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | +12:11,9 |
8. | Rautenbach/Barrit | Citroën C4 WRC | +14:27,8 |
27. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza WRX STi | +34:57,8 |
1. | Prokop/Tomanek | Mitsubishi Lancer Evo IX | 3:40:57,0 |
2. | Arai/MacNeall | Subaru Impreza WRX STi | +1:39,0 |
3. | Semerád/Ceplecha | Mitsubishi Lancer Evo IX | +2:43,3 |
9. | Mayer/Tagai | Subaru Impreza WRX STi | +19:45,6 |
A világbajnokság végeredménye:
1. | Loeb/Elena | Citroën C4 WRC | 93 |
2. | Hirvonen/Lehtinen | Ford Focus RS WRC | 92 |
3. | Sordo/Marti | Citroën C4 WRC | 64 |
4. | Latvala/Anttila | Ford Focus RS WRC | 41 |
5. | P. Solberg/Mills | Citroën C4 WRC | 35 |
6. | H. Solberg/Menkerud | Ford Focus RS WRC | 33 |
7. | Wilson/Martin | Ford Focus RS WRC | 28 |
8. | Ogier/Ingrassia | Citroën C4 WRC | 24 |
A világbajnokság végeredménye a gyártók közt:
1. | Citroën Total World Rally Team | 167 | |
2. | BP Ford Abu Dhabi World Rally Team | 140 | |
3. | Stobart VK M-Sport Ford Rally Team | 80 | |
4. | Citroën Junior Rally Team | 47 | |
5. | Munchi's Ford World Rally Team | 23 |
A világbajnokság végeredménye, PWRC:
1. | Araujó/Ramalho | Mitsubishi Lancer Evo IX | 42 |
2. | Prokop/Tomanek | Mitsubishi Lancer Evo IX | 39 |
3. | Al-Attiyah/Bernacchini | Subaru Impreza WRX STi | 31 |