Az 3,1 méter hosszú, 1,1 méter széles és 1,4 méter magas autóról a Nissan azonnal kijelentette, nem csupán egy egyszeri tanulmányról van szó, könnyen lehet, hogy a Land Glider jövőbeli mini-Nissanok alapjául szolgál majd. Tervezői szerint az autó több szempontból is megújíthatja a városi közlekedést. Egyrészt keskeny karosszériája segít a dugók kialakulása ellen, egyszerűbb vele városban manőverezni, és könnyebb vele a parkolás is. Emellett a kanyarokban bedőlő autó gyorsabb haladást és a gyártó reményei szerint motorkerékpárokéhoz hasonló vezetési élményt teremt.
Gyári videón a Land Glider
Nem meglepően a tervezők egy tandem szerkezetét vették alapul a géphez, tehát a vezető és utasa egymás mögött ül, a kétkerekűeknél viszont - karosszériájának és négy kerekének hála - biztonságosabb és stabilabb a Land Glider. Kormányzása "by wire" rendszerű, tehát a szögletes volán és az első kerekek között nincs mechanikus kapcsolat.
Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!
Az autóban található számítógép különböző szenzorok segítségével a sebességtől, a kormányzás szögétől és az oldalcsúszástól függően folyamatosan kiszámolja, hogy mennyire engedje bedőlni egy adott kanyarban a Nissant. A Land Glider speciális futóművének köszönhetően maximum 17 fokot képes oldalra dőlni. Az autón elhelyezett más szenzorok a többi közlekedő autó érzékelésében segíti a járművet, balesetveszély esetén kikerülési manővert hajt végre a rendszer.
Egy mai tanulmánynál már szinte természetes, így a Land Glider sem hagyományos hajtáslánccal rendelkezik, hátsó kerekeit a hátuljában elhelyezett két elektromos motor hajtja, amelyeket egy padló alatt elhelyezett lítium-ion akkumulátor lát el energiával. A Land Glider vezeték nélkül tölthető, ez a megoldás egyre népszerűbb az elektromos tanulmányokat készítő gyártók körében.