A Ford még 2006-ban jelentette be, hogy el kívánják készíteni a hátsó utasokat védő, biztonsági övből felfúvódó légzsákukat, és mostanra el is készültek a technológiával. Lényege gyakorlatilag a nevében van, bár érdemes megemlíteni, hogy jelentős különbségek vannak a hagyományos légzsákok és a Ford új terméke közt.
Az övlégzsákokat kifejezetten hátsó utasok számára fejlesztették ki, mivel az elöl ülőket már jelenleg is megfelelő mértékben óvják légzsákok. Emellett ez az új légzsák hideg sűrített gázt használ, amelynek következtében negyven milliszekundumra van szüksége a felfújódáshoz. Ez egy kicsivel több időt jelent, mint a pirotechnikai elven működő többi légzsáké, de kevesebb hőt termel, amire azért volt szükség, mert a biztonsági öv jóval kisebb távolságra van az embertől, mint például a műszerfal.
A felfúvódott övlégzsák ötször akkora területet fed le egy utas testén, mint egy hagyományos biztonsági öv, így jobban osztja el a becsapódás erejét, és segít abban is, hogy az utas megfelelő pozícióban maradjon az ütközés során. Bár a Ford úgy reklámozza technológiáját, mint az első szériagyártású biztonságiöv-légzsák, könnyen lehet, hogy az amerikaiakat ebben megelőzi a Lexus, amelynek szintén jövőre érkező LFA modelljében is megtalálható lesz egy, a Fordéval szinte egyező technológia. Igaz, míg a Lexus sportmodelljének piaca igen szűkös, addig a Ford autói sokkal több vásárlóra számíthatnak. Ráadásul a Ford ígérete szerint az új öv jóval kényelmesebb, mint a hagyományos változatok, így jelentősen nőhet az azt használók aránya is.