A Porsche általában minden év végén sorra bemutatja a következő szezonra frissített versenyautóit. 2010-re azonban a versenyautók alapjául szolgáló utcai GT3-as is sok mindenben változott, ezért a versenyautóknál is ugyanez tapasztalható.
A Szuperkupán, valamint a Carrera kupán induló GT3 Cup már korábban be is mutatkozott, most az FIA GT3-as homologizációjának megfelelő új versenyautó felfrissítése is megtörtént. Korábban ez a modell GT3 Cup S néven futott, azonban a 2010-es modell már a GT3 R nevet kapta.
Ahogy az utcai, valamint a kupás versenyautóba, úgy az R-be is nagyobb lökettérfogatú hathengeres bokszert építettek, a négyliteres motor teljesítménye 480 lóerő, ereje hatfokozatú szekvenciális váltón keresztül jut a hátsó kerekekre. Ezzel egy újabb gondot okozott házon belül, ugyanis már idei évben is gondot jelentett a Porsche számára, hogy bizonyos pályákon az FIA GT3-as autójuk majdnem olyan gyors, mint a GT2-es, amely egyébként az RSR névre hallgat. Az új GT3 R valószínüleg már ugyanolyan gyors lesz, mint az RSR, miközben az ára azért jóval kedvezőbb. Éppen ezért a Porschétől várható egy új RSR változat is.
A GT3 R egyébként mindössze 1200 kilós, karosszériája ismerős lehet, hiszen jórészt az utcai GT3 RS-hez készített csomagot használták, persze jóval durvább spojlerezéssel, szárnyakkal. ABS-t és kipörgésgátlót is építettek az autóba, amivel a Porsche a feltörekvő amatőrök számára is könnyebben autózható tette a versenygépet.
Január 14-én, a Birminghami Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek a GT3 R, az első autókat tavasszal szállítják ki. Alapára 279 ezer euró.