Az Audi TTS most bemutatott, robotpilótás változatát a Volkswagen csoport új elektronikai megoldásokat fejlesztő részlege, a Sun Microsystems és a Stanford Egyetem kutatócsoportja fejleszti közösen. Az autó a legfejlettebb "drive by wire" rendszerekkel van felszerelve, ezek irányítják a kormányzást, a gáz- és fékpedálokat, a dupla kuplungos sebességváltót és a rögzítóféket is.
Az irányításához szükséges információk a speciális navigációs rendszertől optikai szálakon keresztül jutnak el a vezetést végző szoftverhez. Három érzékelőt is elhelyeztek a TTS tetején, de ezen kívül az autó ugyanúgy néz ki, mint bármelyik szériagyártású testvére. Probléma esetén távirányítással, 20 mérföldes körzeten belül meg lehet állítani a robotautót. Az egész vezérlőrendszer nem nyom többet 75 kilogrammnál, és kompakt méretei okán a kis sportkocsiba is könnyen be tudták építeni.
A robotpilóta Shelly becenevét a legjobb női raliversenyzőről, Michelle Moutonról kapta, aki nőként az első Pikes Peak-nyertes volt 1985-ben. A választás nem véletlen, mert jövőre a vezető nélküli TTS versenyen kívül meg fogja futni a coloradói Pikes Peak hegyi verseny 12,4 kilométeres távját, és a cél az, hogy ideje összehasonlítható legyen a hús-vér sofőrök idejével. Azt szeretnék, hogy a gép képes legyen úgy vezetni, mint egy raliversenyző, tehát akár erőcsúsztatással is tudjon kanyarodni.
Az Audi közlése szerint nem a vezető állandó helyettesítése lesz a jövőbeli új rendszerek feladata, hanem az, hogy a veszélyes szituációkban be tudjon avatkozni a vezetésbe, vagy hogy rutinfeladatokat (garázsba beállás, parkolás) magától oldja meg.