Szépen halad a BMW Project i névre keresztelt villanyautó programja, következő lépéseként elektromos 1-es mutatkozik be a januári Detroiti Autószalonon. Hasonlóan a Mini E-hez, az elektromos 1-est is speciális lízingprogram keretében forgalmazza majd a BMW, így gyűjtve róla a lehető legtöbb, hétköznapi életből származó információt.
Míg a Mini E esetében az első, az ActiveE-nél a hátsó kerekek hajtottak, az elektromotor teljesítménye 170 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 250 Nm. Csak a számokból ítélve egy teljesen új hajtási koncepciót készített a BMW, a Mini E ugyanis kisebb méretei és alacsonyabb súlya ellenére is erősebb.
Arra koncentráltak a mérnökök, hogy a motor dinamikáját úgy lőjék be, mintha egy hagyományos belső égésű blokk lenne. 8,5 másodperc alatt gyorsul százas tempóra az autó, végsebessége pedig csupán 150 km/óra. Egy feltöltéssel 160 kilométert lehet megtenni, a lítium-ion akkumulátorok 4,5 óra alatt tölthetők újra egy speciális egység segítségével. A telepeket az SB LiMotive fejlesztette, úgy helyezték el őket, hogy az utastérből ne vegyenek el helyet.