Idén a Volkswagen Polo lett az európai Év autója. Tényleg jó kisautó, de talán más gyártók érdemesebbek lettek volna a díjra. Az eredményhirdetés után megjelent cikkünkben már elemeztük, hogy a díj 45 éves története során nem sok nyertes aratott széleskörű elismerést, sőt voltak olyanok is, amelyek idővel alaposan rácáfoltak a kitüntetésükre.
Nógrádi Attila: A végső tízes listából egyszerűen nem tudom nem az első helyre rakni az új Astrát, mert akkorát fejlődött az elődjéhez képest, hogy az már-már emberfeletti teljesítmény egy, a General Motors bugyraiban vergődő cégtől. Szívem szerint ugyan a szintén Astra-alapokon nyugvó Cruze-nak ítélném a díjat, hiszen az is fényévekkel jobb autó lett az elődjének számító Lacettihez képest, ám azért csúszott nálam "csak" a negyedik helyre, mert a jelenlegi motor- és váltókínálata finoman szólva sem túl gazdag. Ez már csak azért is sajnálatos, mert az Astránál jobb ár/érték aránnyal bíró Cruze megérdemelne egy rendes hatfokozatú kézi váltót és néhány turbós benzinmotort, amelyek ráadásul ott állnak a General Motors kincsesbányájának a polcain. |
Tavaly az Opel Insignia lett az Év autója, amivel szintén nem értettünk egyet, ezért új hagyományt teremtettünk: mi is megválasztottuk a magunk Év autóját. A vezetési élmény miatt közkedvelt Mazda6-os toronymagasan nyert nálunk, mögötte viszont hatalmas csatát vívott az Insignia, a Volvo XC60-as és az Audi A4-es.
Féjja Zsolt: Nehezemre esett a saját tízes listám összeállítása is. Tavaly már kifejtettem, hogy az Év autójának - szerintem - tennie kell valamit azért, hogy kicsit jobb legyen a világ. Ez alapján én csak két autót jelöltem volna. A többiről is tudnék mondani pozitívumokat: az Astra nem hasonlítható össze az elődjeivel, a Yeti nagyon tetszett, az E osztály elképesztően jó, de szívem szerint a két Toyotánál befejeztem volna a listát. |
Gulyás Péter: |
Nem változtattunk az értékelési rendszeren, vagyis idén is azokból az autókból választottuk ki a döntős tizet, amelyek a Car of The Year szavazáson indultak. A 33 tagú mezőnyben találni számos érdekességet, például azt a Seat Exeót, amely bár nevében új modell, valójában nagyon régi. A BMW három, a Toyota egyszerre öt modellel indult a harcba, de a Hyundai, Kia, Nissan és a Peugeot is két-két modellel szerepelt.
Vida János: Kollégáim szerint én csak a sportkocsikért tudok rajongani, mindent a vezetési élmény alapján osztályozok. Hát lesz meglepetés, amikor kiderül, nálam a Prius az Év autója. Ennek a menetpróbája után írtam azt, hogy borzasztóan unalmas vezetni, mégis nyert, hiszen továbbra is forradalmi technika, mindig ötletes új fejlesztésekkel. A harmadik generáció az első, amire azt merem mondani, hogy teljes értékű, tökéletes családi autó, amely ráadásul 4,5 literrel tud araszolni a dugóban. Még az sem zavart, hogy a műanyagok nem elég igényesek, miközben kicsit drága. Ettől még remekmű. A vert seregben ott a meglepően jó Cruze, amely Euro NCAP törésteszten beállított rekordjai miatt a negyedik. A Mercedes-Benz E osztály újra hozott egy-két érdekes extrát, tovább javult, de semmi több, miközben ez sem olcsó. A Skoda Yetiben inkább a bátorságot értékelem, hogy végre a Skoda is mert egy jópofa autót gyártani. Az RX450h jelenleg a legmodernebb hibrid, a Nissan 370Z pedig egy javított 350Z, amelyben a gázfröccsöt adó manuális váltó izgalmas. Az utolsó két versenyzőt én nem tettem volna a tízbe sem, pedig szeretem a Porschékat. A Panamera csak egy nagyon sportos limuzin, de kis túlzással annyiba kerül, hogy a másik kilenc döntőst simán megkapjuk az áráért. Az idei Év autója, a Polo pedig az én szememben nem hozott semmi újdonságot. |