Ronda, de praktikus a rengeteg fekete műanyag védőborítás
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)
Jó hír azoknak a fuvarozóknak, akik eddig álmatlanul hánykolódtak amiatt, hogy kedvenc áruszállítójukba három embernél többen nem tudtak legálisan bekászálódni: a Peugeot egy egyszerű, ám annál zseniálisabb húzással véget vetett az "árut vagy személyt szállítsunk" problémagócnak. A képeken szerényen fehérlő Partner látszólag csak egy a nagyvárosokat ellepő dobozos áruszállítók közül, ám néhány mozdulattal ötszemélyessé alakítható, és még akkor is tekintélyes méretű raktér marad hátul. A megoldás meglehetősen egyszerű, de annál ötletesebb: a második üléssort az első ülések mögé lehet hajtogatni úgy, hogy eközben a térelválasztó rács is együtt mozog a paddal.
A lényeg: a hátsó ülések Csak a hosszú Partnert lehet kitömni még három üléssel
|
Mielőtt még teljesen elérzékenyülnénk az ötszemélyes Partner emberbarát mivoltától, azért gyorsan jegyezzük meg, hogy a második sor komfortszintje finoman szólva sem túl rózsás, már egy Budapest-Siófok út is komoly kihívás lehet a szinte derékszögben álló padon, arról nem is beszélve, hogy a hátsó zajszigetelés hiánya miatt meglehetősen zajos a fémdoboz gyomrában ücsörögni. Tesztautónk haszonjármű jellegét csak még jobban demonstrálta, hogy olyan földi hívságok is kimaradtak belőle, mint például a rádió, így meglehetősen intim közelségbe lehetett kerülni az autó minden rezdülésével és zörrenésével. Ebbe nem csupán az 1,6 literes dízelmotor minden helyzetben jól hallható kerregése tartozik, hanem olyan finomságok is, mint a tankban időnként jól hallhatóan lötykölődő gázolaj, vagy a tárcsákba harapó fékpofák finom surrogása. Az autó üres hátulja hangszóróként erősíti fel a zajokat, így egy-egy kigyorsítás után leginkább a Partner feneke felől érkezik a legtöbb zaj, bár egy áruszállításra kitalált autó esetében ez nem igazán felróható hiba.
Jól látszik, hol hegesztették az autó hátuljához a plusz 24 centimétert
Cipekedésben az ötszemélyes Partner is kifejezetten erős, pláne, hogy ez a változat csak a hosszabb, 4,628 méteres karosszériával rendelhető. A raktér mérete összehajtott üléspad esetén 3,35 köbméter, míg kihajtott második sorral 2,4 köbméternyi áru fér be hátra. Nem elhanyagolható részlet még az sem, hogy a raktér hosszúsága (a padlón mérve) összehajtott üléspad esetén 1805 mm, míg kihajtott üléspaddal 1320 mm. Az imént körbehatárolt helyre 716 kilogrammnyi bármi zsúfolható be, így az autó megengedett össztömege 2195 kilogramm lehet.
Akárcsak a személyszállításra háziasított változatot, ezt a Partnert is meglepően jó volt vezetni: a középkonzolra tett váltó tökéletesen kézre esik, a kormány sem áll vészesen döntött szögben, a 90 lóerős dízellel meg kifejezetten lendületesen lehet közlekedni - feltéve, ha nem három köbméternyi naposcsibe van az autó hátuljában. Városban 7,5 literes fogyasztást mértem terheletlen, ámde meglehetősen lendületesre sikeredett üzemmódban, amin kifejezetten meglepődtem, jóval többre számítottam az üresen is másfél tonnás Partnertől. A magasabb karosszéria-felépítésnek és üléspozíciónak köszönhetően remekül átláthatjuk a forgalmat a Partner vezetőüléséből, amelyre nem be-, hanem inkább fel kell szállni. A fejtér szinte kupolányi, amit ügyesen használtak ki egy kis polccal az első ülések fölött, rengeteg holmit el tud nyelni, ami nélkülözhetetlen lehet a fuvarozás során. Ilyen például az autó menetlevele - lévén, hogy tehergépkocsiként van nyilvántartva -, ám a meglehetősen ellentmondásos és rugalmatlan hazai szabályozás miatt mégsem lehet az ötszemélyes Partner után az áfát visszaigényelni. Ez már csak azért is döbbenetes, mert az összebillenthető kis padot leszámítva tényleg egy vérbeli haszongépjárművel van dolgunk, ráadásul a forgalmiban is ez áll, a forgalmi adót viszont megtartja az állam.
Csak a munka: tesztautónkból még a rádió is kimaradt
Ennek fényében sajnos bármennyire is praktikus az ötszemélyes Partner, valószínűleg nem fogják elkapkodni, hiszen a három plusz ülés felára az áfa elbukása miatt már igen tetemes. Tesztautónk regisztrációs adóval számított bruttó ára 5 209 250 forint, míg a nettó ár csak 3 785 000 forint lenne, ha haszongépjárműként lehetne megvásárolni. Kár érte.
Műszaki adatok |